Varulv Carmilla vs. Dracula - Runda 4

Jämfört med mitt spel som MU, som jag nog vill påstå är väldigt lik situation, så är det här väldigt fjärran. Ulv-Rasmus driver och styr.
Jag köper inte det här....som mäster ulv styr du en varulvsfraktion mot byn....sen om den består av en eller flera varulvar har du valt själv.
Här är det en duell mellan två tuggissar som sker... Vi i mitten kan vinna...men det är inte vi som duellerar...

Sidd tog i alla fall ut Hägerstrand i R1:
Vilket jag ser som underbyggande i mitt case.... Rasmus är den som försökt få byn att fastna i "vanligt varulvbsspel tänk mekanik" flera gånger...vilket matchar logiken hos en vampyr som VERKLIGEN fattat att så inte är fallet och agerade därefter i R1....

RasmusL

Champion
Men jag har väl skrivit VARFÖR i hela mitt testamente....vill du ha en copy paste?
Jag är grön. Det enda jag kan peka på förutom min egen vetskap är väl att jag lyft och outat potentiella (troliga, hoppas jag....för det är det mitt carmilla case byggerpå) vampyr tankar...framför allt gällande HUR vår siare åkte. I ett vanligt varulvsparti hademest troligt inte varulvarna chansat på att slänga bort sitt nattmord på någon som så uppenbart skulle väktas.

Jag har också upprepade tillfällen påminnt/stoppat diskusioner som fallit in i gamla mönster...aka byn mot varulvslag. Det här spelet ÄR annorlunda ur det perpektivet.
Det finns fortfarande ulvar och bybor och ulvar behöver ljuga. Jag ser inte att det skulle vara annorlunda än MU med en ulv.

RasmusL

Champion
Jag köper inte det här....som mäster ulv styr du en varulvsfraktion mot byn....sen om den består av en eller flera varulvar har du valt själv.
Här är det en duell mellan två tuggissar som sker... Vi i mitten kan vinna...men det är inte vi som duellerar...
Nej. Jag styrde byn. Det är poängen.

RasmusL

Champion
Vilket jag ser som underbyggande i mitt case.... Rasmus är den som försökt få byn att fastna i "vanligt varulvbsspel tänk mekanik" flera gånger...vilket matchar logiken hos en vampyr som VERKLIGEN fattat att så inte är fallet och agerade därefter i R1....
Här skohornar du in mina argument i något som jag inte har sagt. Jag har inte försökt få byn att fastna i något, jag vet inte var du får det ifrån. Men jag har mina misstankar.

Jag ser en vampyr-Stradh som blev lite segerviss och kanske förhastade förra rundan när Sidd var på kroken. Hela grejen med "ooh jag har ett case men vill inte säga vad det är föränn slutet!" är skum, att det är just mig som är den enda som varit i rampljuset är skum. Och dina poster nu ser mer ut som att du desperat försöker vinna en diskussion än att komma fram till sanningen.

Röst: @StradhLestat

RasmusL

Champion
God morgon!
Säg gärna till om ni inte håller med i argumenten nedan.

För mig känns det för orimligt att @Basenanji skulle vara röd. Det betyder att @Sidd bara skulle valt att förråda byn efter konvertering, men han agerade märkligt redan från R1. Det är mycket mer sannolikt att @Basenanji talar sanning och därför är grön i denna runda igen.

Om @Sömniga Isaac är Carmilla så är han väldigt bra på att spela snäll och behjälplig. Han har inte gjort något suspekt eller bråkat med någon under en enda runda. Kan ha fel, men tror att han är grön.

Jag är grön. Jag är fortfarande för dålig på varulvsspel för att kunna vara något annat än en förvirrad bybo. Både RasmusL och Stradh har varit förvirrade och sura över mina poster och mitt försök till gräv mot Stradh var ju inte så bra. Hade jag varit Carmilla så hade jag konverterat någon, t.ex. Basse, tidigt för att få hjälp med strategier. Hade aldrig kunnat nå så långt själv.

De som är kvar som potentiellt röda är @RasmusL och @StradhLestat. Så jag hade gärna sett en liten debatt mellan er där ni svarar på:

- Varför är den andre misstänkt? Den andre får svara på anklagelserna.
- Varför är ni själva gröna? Den andre får svara på påståendena.

Förstår att man inte kan bevisa något i ett varulvsspel och att påståenden om hur grön man är kan låta rödande, men jag lovar att vara öppen när jag läser era poster.
Jag gav svar på första frågan ovan.

Jag är grön för att jag kämpat, hållt mig saklig även när jag blivit drevad, inte gett upp. Ulvar ger upp när de pressas till hopplösa situationer, det är jobbigt att vara ulv, se bara Sidd förra rundan! Jag vet ju att det är jag som kommer få drev den här rundan gör att jag är top of mind sedan Sidd gick på mig i R1. Men min byboplikt är att sprattla tills någon ulv trycker till på ett sätt som är liiiite för desperat, och det tycker jag att Stradh gjort! Jag är honungsfällan.

RasmusL

Champion
...sen kanske jag kan grönas för att jag inte lusläst och missat något av reglerna som Basse är inne på men det är isf inget jag vill skryta med :p

RasmusL

Champion
Jag är egentligen också lite på lur över Sömniges spel som är väldigt lågflyg, men det kommer lite i skuggan nu. Jag tror att du overplayed your hand nu Stradh, bybor är mer sakliga och mindre desperata. Även om det förekommer halmstrå-greppande i byn är sättet du tar det jag säger och trycker in det i narrativet att jag kampanjer för att byn ska tro att det är ett annat spel inte byboigt, särskilt när det uppenbart inte stämmer!

damogn

Hero
Jag blir bara yr...

Det finns bara ett sätt att lösa det här på:

Input:
Okej, Sidd åkte ut och var vampyr. Kan du skapa en Epic Rap Battle of History mellan StradhLestat och RasmusL där de försöker få fram vem av den andre som är Carmilla. Använd citat som finns för att stödja deras argument?

Output:
Självklart! Här kommer en Epic Rap Battle of History mellan StradhLestat och RasmusL där de försöker avslöja varandra som Carmilla, med citat från spelet för att stödja deras argument.
Epic Rap Battles of History!
StradhLestat vs. RasmusL!
Begin!
StradhLestat:
Yo, RasmusL, du är så inaktiv, det är klart du är Carmilla, Du gömmer dig i skuggorna, försöker undvika att bli illa. "Jag vet inte om du med flit bara struntar i vad jag skriver," Men vi ser igenom dina lögner, du är en vampyr som driver.
Du säger att du är pressad, men det är bara en fasad, "Jag är fortsatt pressad när det kommer till tid," det är bara ett charad. Jag analyserar spelet, jag ser igenom din bluff, Du försöker styra diskussionen, men jag är för tuff.
RasmusL: StradhLestat, du tror du är smart, men du är bara en narr, Du försöker styra spelet, men vi ser igenom ditt char. "Jag tror att båda Tuggisarna kommer inleda första och kanske flera rundor," Men dina ord är tomma, du är bara en vampyr som blundar.
Du pratar om nattmord och konverteringar, försöker verka klok, Men vi vet att du är Carmilla, du är bara en skurk i en bok. "Jag tror att båda Tuggisarna kommer inleda första och kanske flera rundor så mycket i massan de kan," Men vi ser igenom din plan, du är bara en vampyr som försvann.
StradhLestat: Du säger att jag är Carmilla, men det är bara en lögn, Jag analyserar spelet, jag är byns största stöd. "Jag tror att båda Tuggisarna kommer inleda första och kanske flera rundor så mycket i massan de kan," Men jag är här för att avslöja dig, du är bara en vampyr som försvann.
RasmusL: Du försöker verka oskyldig, men vi ser igenom din bluff, Du är Carmilla, och vi är här för att sätta stopp för din tuff. "Jag vet inte om du med flit bara struntar i vad jag skriver," Men vi ser igenom dina lögner, du är en vampyr som driver.
Who won? Who's next? You decide!
Epic Rap Battles of History!

Hoppas du gillade den här rap-battlen! Har du några fler frågor eller något annat jag kan hjälpa dig med?

AI-generated content may be incorrect

Om landet ligger som vi i byn tror nu, så ÄR det vanlig varulvsmekanik nu...byn mot en annan fraktion....som tyvärr har -2 i röster på ngt sätt som superstyrka....dvs troligfen är jämna röstdrev farliga för byn....
MEN...nu till det positiva.....
Så länge det förhåller sig som vi tror....så tropr jag vi i byn vinner även om ni väljer att rösta ut mig före rasmus. Så länge ingen bybo väljer att svika vid en potentiell konvertering. Möjligt att det går till snajpläge på röstningen, eller har jag räknat fel då?

Basenanji

Din favoritulv!
Du är Carmilla, och vi är här för att sätta stopp för din tuff.
@Vimes får kanske inte svara här i tråden, men jag vet ju hur glad ochctacksam han är över AI:s insteg i svenskans fina värld.

Tills vi ses, hur böjs ”tuff” i exemplet ovan? En tuff, flera tufsar?

Nej glöm vad jag sa om en runda till...visst ÄR det mewst troligt över om vi som by röstar ut fel nu....
Vi är 5 i spel... carmilla + 4 bybor
Om vi denna runda rölstar ut en fel och Carmilla nattmördar en så är vi carmilla + 2 bybor....och carmilla har -2 i röster.... Då kan inte ens byn snajpa röstläget väl?

DAMN...do or die..

damogn

Hero
Alternativ:

Vi röstar ut Carmilla:
- Vinst om Sidd var Dracula.
- Basse är Dracula och vi har Dracula + 3 bybor.
- Om nattmord: Dracula + 2 bybor. Dracula har +2 och kan därför rösta ner byborna. Vi förlorar.
- Om konvertering: Dracula + Vamp + 2 bybor. Med snajp (eller förräderi) kan Dracula ryka och vi vinner.

Vi röstar inte ut Carmilla:
- Basse är Dracula: Vi är ägda (2 mästervampyrer + 2 bybor).
- Basse är inte Dracula och vi har Carmilla + 3 bybor.
- Om nattmord: Carmilla + 2 bybor. Carmilla har -2 och kan därför rösta ner byborna. Vi förlorar.
- Om konvertering: Carmilla + Vamp + 2 bybor. Med snajp (eller förräderi) kan Carmilla ryka och vi vinner.

Antingen vinner vi denna runda, eller så kommer ett nattmord och det är kört. Det kommer inte ske en till konvertering.