Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Rubriken fanns på DN:s webbsajt. Det låter som Venezuelas president har blivit Iron Man.
Och vad gör det för skillnad? Stalin sågs väl inte likadant i hela världen, vissa älskade Hitler och Gudrun Schyman fick ju massor av bra kritik i Let´s DanceDen Upplyste Despoten said:Har ni mer insatta koll på hur Chavez uppfattas inhemskt? För jag misstänker att västvärldens bild av honom som en halvgalning som platsar på samma planhalva som Berlusconi inte nödvändigtvis är samma som bilden han har hos sitt eget folk.
Näe, det finns ingen lag egentligen. det var dock ett uttal om att invånarna skulle sluta använda så mycket vatten, genom att sluta sjunga i duschen http://tinyurl.com/yzs66hgStoruggla said:"Lagen om att göra så att folk skulle sluta sjunga i duschen stod det om i expressen kommer jag ihåg."
Fast är det en verklig lag, eller bara något som han nämnt i förbifarten under en tvshow?
Okej, visst det finns många radiostater, men samtidigt så har Chavez framtvingat en mer regeringspositiv framställning i media överhuvudtaget, kort sagt: Snacka för mycket skit och du får inte sända. Visst, för mycket skit kan vara skadligt, men det ska inte bestämmas av regeringen.Storuggla said:"Sen så har jag träffat folk som har varit i Venezuela, och dom som kan spanska har sagt att radion har blivit mer och mer propaganda likt."
Tja, det är ett svårt argument att bemöta, ety jag varken kan spanska eller vart i landet, men min motfråga skulle väl vara "Men byt kanal då"
Om man inte gillar den statliga kanalen kan man byta kanal till en av de flera gånger fler privat- och oppositionsägda istället. Och få mer propaganda, fast från andra sidan. Men jag vet inte, jag har sett totalt en dokumentär om statskuppen mot Chavez och läst en bok om fanskapet. Än så länge är jag för, eftersom han sett till att fattiga fått lära sig läsa och hotat Putin med basebollträ.
Låt dom bomba varandra så slipper vi kanske ryssarna åtminstoneStoruggla said:Storuggla, och alla som är mot ryssen är vår vän
Jag länkade den för att dom hade skrivit att han hade uppmanat folk till att sluta sjunga i ducshen och inte skapat en lag. För min del så föredrar jag vänster tidningar i usa.Android IV said:orkade inte riktigt läsa artikeln du länkade till (telegraph.co.uk). Men sättet den var skriven på gjorde automatiskt skeptisk mot den också. För mycket adjektiv och adverb för min smak.
Den Upplyste Despoten said:Har ni mer insatta koll på hur Chavez uppfattas inhemskt? För jag misstänker att västvärldens bild av honom som en halvgalning som platsar på samma planhalva som Berlusconi inte nödvändigtvis är samma som bilden han har hos sitt eget folk.
Endaste anledningen till att jag nämnde expressen var för att enligt krönikan som storuggla länkade till så var vi ovetandes om avrför han gjorde det, och vi trodde bara att han var galen, dvs Chaves. Dock så minns jag att, iaf i expresen, att det fanns en anledning och att den var att dom ville spara på ström. Men det var ej pga av att spara på miljön som krönikören påstod, utan för att det var ständiga strömavbrott.krank said:(Och den som litar på vad Expressen skriver i frågan måste vara läbbigt naiv...)
Så medelklass och folk är skilda storheter?Dnalor said:Medelklassen avskyr honom, folket älskar honom.
Jovisst, det har varken kompisen eller jag ifrågasatt. Även obnoxiösa ledare får väljas att styra länder. Listan är lång: Berlusconi, Putin, Persson, Thatcher, Palme, Bush Jr, och så vidare. Chavez platsar väl utan problem i den bullriga skaran.Storuggla said:"Enligt en sverigeboende venezolansk kompis är Chavez rätt jobbig och självgod."
Och enligt en majoritet av de röstande i sagda land är han helt okej att regera landet, ety han vinner varenda val (förutom en omröstning som han tyckte var jätteviktig, varvid han sa "Jaha, så kan det gå" och respekterade resultatet). Och seriöst, vad tyckte vi om Göran Persson? Ödmjuk och kramvänlig?
Storuggla, hsb