Man Mountainman
Storsvagåret
Du förstår säkert vad jag menar
"I understand, but I do not agree."Dnalor said:Du förstår säkert vad jag menar
Har en polare som är från Venezuela, han brukar hälsa på där nere några gånger om året. Och enligt honom så är Chavez en populist som fuckat upp landet, det har blivit oerhört mycket mer kriminalitet och fattigdom... och att folk mer eller mindre resignerat och hoppas att han ska få en hjärtinfarkt eller så. Eftersom alla vet att han aldrig kommer släppa makten (ungefär som Putin, kanske). Venezuela är annars ett land som skulle kunna vara fantastiskt bra, de har ju egentligen allt som behövs, utom bra regering.Den Upplyste Despoten said:Har ni mer insatta koll på hur Chavez uppfattas inhemskt? För jag misstänker att västvärldens bild av honom som en halvgalning som platsar på samma planhalva som Berlusconi inte nödvändigtvis är samma som bilden han har hos sitt eget folk.
Under farsans Kubabesök fick han in Aló Presidente på hotell-TVn. Han fann det näst intill komiskt propagandistiskt och märkligt. Detta säger förstås väldigt lite om den faktiska inverkan Chavez policies har på nationen, men det är ändå svårt att inte ta sig för pannan när han vevar med krucifixet inför kameran och berättar hur Gud räddade honom från att lönnmördas.Mekanurg said:Enligt en sverigeboende venezolansk kompis är Chavez rätt jobbig och självgod. Hans teveprogram avslöjar hans ego-nivå.