Det betyder alltså att jag inte ska ge mig in i nån PVP här heller, för jag kan inte skicklighetsspela ihjäl en blöt papperspåse.Krille said:Yahtzee på Zero Punctuation beskriver mycket träffande strid i MMOer som "jag sparkar dig på smalbenet, du sparkar mig på smalbenet och den med störst stövlar vinner". Sånt är inte Champions Online. Du kan verkligen skicklighetsspela ihjäl farliga motståndare.
Särskilt inte i ett actionspel.
Jag föreställer mig att en del av vad som ger "actionkönslan" med handkontroll är att man rent krasst har färre knappar och att det därmed blir en lite större utmaning, mer som måste göras på kortare tid eller så. Gott det, för då kan jag känna att jag kan stanna vid mus+tangentbord och slippa allt det där hallabalo't =)
Men, spelet har börjat växa på mig. Fortfarande inte säker på om jag kommer ge upp CoH för det, för CoH passade mig nog egentligen något bättre, men så länge jag kör tangentbord+mus och stänger av serietidningslinjerna och (precis som i alla andra MMO's) typ ignorerar 99.9% av alla andra spelare så tror jag det kan funka som... komplement om inte annat.
Ska nog försöka få tid att spela lite idag. Jävla jobb som kommer ivägen =)