Nekromanti Champions Online - first impressions

Ulfgeir

Swashbuckler
Krille said:
Lexx said:
CO starka sida är dock kostymskapandet och jag hoppas för CoH skull att de snart gör en rejäl uppdatering av deras.
Den kom i tisdags. Den är inte sådär jätterevolutionerande: man kan hoppa mellan flikarna Origin, Powers och Costume fritt, och man kan sätta färger på krafterna och välja en eller annan animation på närstriden. Men den kom, och var så stor att den förärades en helt egen expansion.
Var ju en en del annat som nya powers och en rejäl omarbetning av hur team-grejerna funkar då man nu kan få SK på ett helt team automagiskt till samma nivå som mission-ägaren... Och du kan finjustera hur hårt motståndet skall vara.

/Ulfgeir

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Åh, och manuell loot suger. Suuuuuuuuuger. Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

Krille

Super Moderator
Ulfgeir said:
Var ju en en del annat som nya powers och en rejäl omarbetning av hur team-grejerna funkar då man nu kan få SK på ett helt team automagiskt till samma nivå som mission-ägaren... Och du kan finjustera hur hårt motståndet skall vara.
Förutom att deltråden handlade om just kostymgeneratorn och att CoH behövde uppdatera sin och hade gjort det i I16 - och inte resten av I16 - så tyckte jag ändå inte att resten var så värst mycket att hänga i julgranen. Det är liksom den sortens tweaks och Quality of Life-fixar som ändå är en ny expansions bihang. Liksom, den stora grejen med I16 är kostymgeneratorn och power customization.

Granted, en sak har I16 som CO inte har: man kan se attackanimationerna när man gör gubben och tweakar kraftfärger.

Surukai

Warrior
Jag smygkikade lite och konstaterade precis som krank att just det här med springanimationena såg riktigt riktigt korkade ut om man inte var bestial. Jag gjorde först en som hoppade runt på alla fyra och det var faktiskt ganska häftigt, såg hyfsat rätt ut men jag ser inte hur det här är 5 år nyare än CoH.