Den kritik Chronopia-världen har fått genom åren har handlat mycket om maxad spelvärlden är. Va? Efter att ha spelat i Ereb blev jag lättad när Chronopia kom. Chronopia är befriat från de absurt höga FV som kunde förekomma i Ereb. En mästare i en magikerorden ligger på 26-27 i sina bästa FV och besvärjelser. Det är mindre än vad Vicotnik (hur stavas han?) har i sitt vänstra lillfinger. Ok för att han är urgammal men han har ändå samlat på sig alldeles för många tusen xp.
De som är mäktiga i Chronopia har någon sorts organisation med mycket folk omkring sig, ingen blir så tuff att han/hon kan stå för sig själv.
Naturligtvis kan man som spelare känna att en viss spelvärld inte passar ens smak, men det är väl inte unikt för Chronopia?
Jag kan stå ut med stora axelskydd och en stad som behöver en mindre nation för sin försörjning. De superlativ som förekommer i yrkesbeskrivningarna grundar sig inte på yrkets färdigheter och förmågor. Varför man beskrivit alla yrken som om de vore bäst i världen trots att de inte är det - kan nog bara författarna svara på, men som spelare kan man enkelt konstatera att yrkesförmågorna inte är lika feta som i Ereb. Så det jag undrar är: Vari ligger überfaktorn?
Gordeg
De som är mäktiga i Chronopia har någon sorts organisation med mycket folk omkring sig, ingen blir så tuff att han/hon kan stå för sig själv.
Naturligtvis kan man som spelare känna att en viss spelvärld inte passar ens smak, men det är väl inte unikt för Chronopia?
Jag kan stå ut med stora axelskydd och en stad som behöver en mindre nation för sin försörjning. De superlativ som förekommer i yrkesbeskrivningarna grundar sig inte på yrkets färdigheter och förmågor. Varför man beskrivit alla yrken som om de vore bäst i världen trots att de inte är det - kan nog bara författarna svara på, men som spelare kan man enkelt konstatera att yrkesförmågorna inte är lika feta som i Ereb. Så det jag undrar är: Vari ligger überfaktorn?
Gordeg