Tänker du allmänt spel här eller bara fantasy spel? För om det senare undrar jag vilka fler spel utanför Vornheim du tänker på?Det finns massor av andra spel som handlar om en jättelik stad
Tänker du allmänt spel här eller bara fantasy spel? För om det senare undrar jag vilka fler spel utanför Vornheim du tänker på?Det finns massor av andra spel som handlar om en jättelik stad
Tack.Sorry, var inte meningen att vara OT
CHRONOPIA ÄR BÄST! Är bara kretiner och kanalpaddlare som inte fattar det!!!!"2!!"
Men ento! Så sent som 2019 hyllade du ju Chronopia som den bästa versionen av DoD. Du behöver inte låtsas ogilla Chronopia bara på grund av alla hatare i den här tråden!Emot. Chronopia gör ingenting som inte andra spel gör bättre. Nu som då.
Det är ju för att alla versioner av DoD är dåliga, men Chronopia hade aspirationer på att vara mindre dålig.Men ento! Så sent som 2019 hyllade du ju Chronopia som den bästa versionen av DoD. Du behöver inte låtsas ogilla Chronopia bara på grund av alla hatare i den här tråden!
För om det senare undrar jag vilka fler spel utanför Vornheim du tänker på?
Välkommen till KrilloanSe detta framför er Chronopia + Stadsankor
Alla dessa är utländska spel och räknas därmed inte. För!
- D&D 5E har Ravnica
- Electric Bastionland
- Cadwallon
- Planescape har Sigil
- Blades in the Dark
- Cyberpunkspel gillar stora städer: Shadow of the Beanstalk (till Genesys), Night City i Cyberpunk (alla versioner), etc.
Ja, det är just detta som är riktigt coolt. Chronopia är inte vilken cyberpunkstad som helst, utan en riktig Mega City One. Istället för korpar har du gillen, istället för cybernetik har du... öhh.... fortfarande cybernetik.Chronopia är ju egentligen ett cyberpunkspel, så rimligt att det utspelas i en stor stad.
Kan vi locka dig till att göra en mer ingående genomgång?Det har sina goda sidor men… Det är bara så mycket sämre än de andra stora äventyrsfantasy städerna!
Ist för äventyrens stad är Krilloan numera känt som ankornas stadVälkommen till Krilloan
Anka = ÄventyrIst för äventyrens stad är Krilloan numera känt som ankornas stad