Nekromanti City of Heroes/Villains?

Simon

Swashbuckler
Har bestämt mig för att testa det här nu när det har kommit en macklient och jag har en ny dator som fungerar. Jag har förstått det som att en och annan här spelar. Nån som vill räcka upp en hand? Någon trevlig supergroup?

Drostan

Veteran
Såg något om en free trial för något år sedan när jag tittade på det senast. Antar att den fortfarande är tillgänglig så jag hoppar gärna in om en dag eller två när jag fått in min satans artikel. Man ska testa allting en gång.

G

Guest

Guest
Har spelat sen tidig US beta 2004. Spelar än idag. Givetvis på US servrar. Är med i ett flertal SG och VG´s (vårat VG blev 2006 utnämt till CoX "trevligaste") då mina karaktärer är utspridda på olika servrar, men man ramlar oftast på mig på Virtue servern (GN: @Reactorbolt).

Jag rekommenderar att spela på US servrar då folk från europa inte har någon MMO-kultur och uppför sig som pajasar...

Om du är intresserad utav att spela så dra iväg ett PM...

Krille

Super Moderator
Lexx said:
Jag rekommenderar att spela på US servrar då folk från europa inte har någon MMO-kultur och uppför sig som pajasar...
Heh. Det är ungefär vad vi i Europa säger om er som spelar på andra sidan pölen också. :gremgrin:

Krille

Super Moderator
*en tass upp*

Supergruppen heter The Echelon och hänger i Europa, mestadels på Defiant. Det globala nicket är @Shadow Kitty, om du får för dig att tuta.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag spelar av och till med ett antal alts - Mitt globalnick är @A-bomination. Jag rollspelar ganska hårt och fokuserar på att göra roliga quests (och att hinna med så mycket som möjligt - jag älskar den nya funktionen som låter en stänga av sitt expande t.ex, guld värt så man slipper levla ifrån sina arcs). Jag leder en löst sammansatt SG vid namn "Liberation fron", som åtminstone fluffmässigt är en hoper hjälteanarkister.

Jag spelar sällan med grupper etc och kör sällan "raid"- motsvarigheter, helt enkelt för att jag är för ointresserad av "spel"- delen av spelet, på samma sätt som jag är totalt ointresserad av PvP och av levlande.

Server: Union.

Simon

Swashbuckler
Gött, några som spelar, i alla falla. Och visst fan är det kul, såhär efter ett par testdar.

Jag spelar på den europeiska servern Union, mest på Villainsidan just nu, men det är öppet. Mitt global chat handle är Fantastikon.

Drostdy, ja, free trial på tio eller om det var fjorton dar.

Lexx, synd, jag är som sagt i Europa.

Krille, jag kanske tittar in där också nån dag. För du har ingen på Union, va? Förresten, kattperson, det kan nog vara nåt... (Fy faen för hur roligt det är att göra nya personer i det här spelet! :gremgrin: )

Krank, grymt! Låt oss höras. Jag törstar efter lite softare rollspelsinslag. De jag har spelat med har kört enormt effektivt och målinriktat, så jag har lite känslan av att spelet rusar förbi utanför tågfönstret. Vilket i och för sig också är roligt, just det adrenaliniga i att striderna är fullt kaos tills de är över. Shiit, skulle man spela så i Wow skulle man ju wipa mot varenda trashmobsgrupp man springer in i. :gremlaugh:

Anyhow, jag råkar sitta där en del de närmaste dagarna, förmodligen, av olika anledningar. Så kolla efter @Fantastikon när ni är inne, vetja!

See y'all!

Krille

Super Moderator
Jag har rätt många på Union, men de används mest för rollspelande. Däremot har jag knökfullt på Defiant, så jag kommer få köpa nya slots där inom kort. Det är dock på Defiant jag spelar mest, men undantag händer.

Supergruppen kör oftast softat kompisspelande, vare sig rollspelande eller tokeffektivt, utan det är mest skojflumspelande med kul kompisar.

Vår supergrupp bor på http://www.theechelon.eu f'rexten.

Spitfire

Swordsman
Unionit här, med global chat @Officer Cuffz
Började spela sommaren 2004 under Issue 0 på en amerikansk server.
När det sedan blev möjligt att flytta över karaktärer till europa så gjorde jag det och är hyfsat aktiv under vissa perioder.

Sprang faktiskt förbi "little white lies" en gång vid en black market van, Krille, men du totalignorerade mig :gremtongue: nåja, jag utgår att du var AFK eller bombaderades med tells/chattade med din SG/VG så inga hårda känslor :gremwink:

Min SG Paragon Knights är hyfsat aktiv och senast jag kollade var vi bland de topp 20.

krank

Simon said:
Krank, grymt! Låt oss höras. Jag törstar efter lite softare rollspelsinslag. De jag har spelat med har kört enormt effektivt och målinriktat, så jag har lite känslan av att spelet rusar förbi utanför tågfönstret. Vilket i och för sig också är roligt, just det adrenaliniga i att striderna är fullt kaos tills de är över. Shiit, skulle man spela så i Wow skulle man ju wipa mot varenda trashmobsgrupp man springer in i. :gremlaugh:
Indeed, striderna är riktigt roliga. Men; jag känner igen det där med "rusar förbi"... det går sjukt snabbt att levla upp sina karaktärer om man kör det minsta målinriktat, men har man det minsta intresse i att ta det lungt och uppleva vad spelet har att erbjuda får man dra i nödbromsen och ta det lite piano.

Jag aktiverar nog mitt konto på fredag, för då får jag pengar igen.

Simon said:
Anyhow, jag råkar sitta där en del de närmaste dagarna, förmodligen, av olika anledningar. Så kolla efter @Fantastikon när ni är inne, vetja!
Will do.

Tills vidare kan jag meddela att min supergrupps hemsida finns på http://liberation.omegarpg.net/ och sen finns det en hel del screenisar här i min hemprogrammerade sida för galleriskapande av screenshots från programmet Fraps (tyvärr kan jag inte ta nya screens, eftersom Fraps förutsägbart nog inte funkar i Linux, men jag har hittat ett par lovande grejer...).

Krille

Super Moderator
krank said:
men har man det minsta intresse i att ta det lungt och uppleva vad spelet har att erbjuda får man dra i nödbromsen och ta det lite piano.
Man kan även stänga av XP om man nu inte vill ha det. Ligger under Options nånstans.

krank

Krille said:
Man kan även stänga av XP om man nu inte vill ha det. Ligger under Options nånstans.
Det var precis den funktionen jag referade till som "dra i nödbromden", ja. Och om man kollar högre upp i tråden skriver jag t.om rakt ut att jag använder den.

Men tack ändå.

Ulfgeir

Swashbuckler
En till som spelar. Kör på Defiant-servern.

Mitt globala nick är "@Red Gazelle". Har 3 karaktärer med i supergruppen "Defiant ones" sedan några som bara är med i en supergrupp av det spelgänget jag är med i i GBG, samt några som inte är med i några grupper alls.

Måste få upp min mastermind till lvl 50 så jag får tillgång till epic villains med...

/Ulfgeir

President Kaka

Veteran
Tjenare, jag har länge funderat på att börja lira coh/cov.
men jag undrar om det finns några svenska SG eller någon grupp med många svenska medlemmar. Skulle nog villa ha lite hjälp när jag börjar spela, och då känns det något lugnare med en svensk vid sin sida.
Jag la märke till Liberation Front, och The Echelon, men jag vet inte om ni hadde så många svenskar som kanske kunde hjälpa mig på traven, och om ni hadde någon åldersgräns??

G

Guest

Guest
Själv spelar jag på US servrar och antalet svenskar som spelar där är inte så många jämfört med EU-servrar...

Men jag spelar med min sambo +3 IRL vänner så vill du spela på US servrar så rekommenderar jag Virtue-servern och du kan komma i kontakt med mig via mitt Global nick: @reactorbolt.

Välkommen till CoX fantastiska värld!

krank

Brutal Geek said:
ag la märke till Liberation Front, och The Echelon, men jag vet inte om ni hadde så många svenskar som kanske kunde hjälpa mig på traven, och om ni hadde någon åldersgräns??
Liberation Front är å ena sidan helsvenskt (100% svenskar), men å andra sidan är det typ ett RP-gille. Eller ja, är tänkt att vara det - har varit lite lös med tyglarna och släppt in lite nära vänner också.

Vi är rätt få, hursomhelst, och jag vet inte hur mycket nybörjarhjälp du kan få av oss egentligen. Annars har vi ingen åldersgräns eller så - är mest jag som är lite dryg vad gäller inträde (vill egentligen att det ska vara roleplay + att man har en karaktär som passar gruppens anarkistiska profil).

Krille

Super Moderator
The Echelon har ingen åldersgräns. Det är bara två svenskar, en dansk och två norrmän (varav en är mammaledig från CoH) av alla våra medlemmar. Den stora klunsen är britter, men det finns också en klase holländare med. Allmänspråket är engelska.

Vi är trevliga och spelar för att ha kul tillsammans. Vi RPar lite vid sidan av, powerlevlar föga, farmar inte alls, utan har helt enkelt bara kul ihop. Vi är alltid öppna för nya medlemmar.

Är du intresserad så peta på mig, antingen på vårt forum eller som @Shadow Kitty.