DoD Classic/Expert era. What races did you allow?

Styrman

Veteran
Jag har ingen statistik eller så. Men konstiga kombon var när jag var ensam spelare men hade flera karaktärer själv. Mins att den brokiga skaran jag spelade delvis bestod av en silveralv, kentaur, injir och troligen en Högman. Jag skulle spela oraklets fyra ögon. Gick jättedåligt och det rann ut i sanden. Blev sista försöket till drakar och demoner i tonåren.

Idag tillåter jag det mesta med bra motivering. Spelleder nu ett gäng som består av en Minotaur bard, dvärg smugglare, katt lönnmördare, rått magiker och en arg anka.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Det var precis därför jag inte tillät spelare som kentaurer. Testade en gång, men det uppstod alldeles för många situationer där kentauren antingen inte kunde vara med, eller att man fick vänta ut och in på sig själv som spelledare för att få med kentauren. Det var stegar, det var rep, det var smyga/gömma sig för fiender med mera. Shit vad jobbigt det var! Hade däremot inte sagt nej till ett äventyr där alla rollpersoner är kentaurer och äventyret är anpassat för detta.
Man borde ha nättare "kentaurer" som baseras på getter istället. Helt plötsligt är det fyrfotingen i gänget som är bäst på att klättra.

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Eller så gör man en omvänd kentaur istället

IMG_9349.jpeg