Bakgrundsbilderna fungerar jättefint. Gillar dem skarpt.
Rent typografiskt så tycker jag det var bättre när du hade Garamond som brödsnitt. Du har visserligen gått ner en punkt i storlek, men Book Antiqua är så bred att du trots detta fått färre tecken per rad i alla fall.
Det finns en riktlinje som säger att det bör vara omkring 45-60 tecken per rad, som kan vara bra att tänka på. Jag rekommenderar Garamond, teckenstorlek 9, radavstånd 13.
---
När det gäller rubriker så vill jag att du sänker Heading 2. Just nu så svävar den mellan föregående och nästkommande rad, vilket inte är så bra. Rubrikerna måste helt klart stå samman med den text den tillhör. Jag skulle kanske prova att sänka dem i storlek också, för att tydligare visa att de är underställda Heading 1.
Men mer än så, så eftersöker jag nog en riktig Heading1; alltså en kapitelrubrik. Den måste ju vara pampigare än den nuvarande Heading1. Och jag undrar om du inte behöver en liten mellanrubrik som bara tar upp två rader i höjd, också. Det kan nämligen bli lite drygt om den lägsta rubriknivån tar upp hela tre rader i höjd och är så pampig som din Heading2 är.
---
Jag gillar tentaklerna bättre nu, förresten.