Nekromanti Codex

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hellre kvalite än kvantitet..

Och om priset kvalite är försening så gärna förmig så länge som de ger ut de utlovade antalet böcker per år så får de vara en månad försenad JAG bryr mig inte.. ( okej jag bryr mig men jag accepterar priset under protest )

nackelen med kvalite är att man blir lite frustrerad av att vänta på när den kommer ut *suck* men om det är priset så hoppas jag att jaghar styrkan att vänta..

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Samma här

Det är ledsamt att vänta men man får väl ta det för att sedan kunna bli nöjd när man väl får boken eller vad det nu är.

Sedan så måste man väl också förstå företaget. Det är nog inte så lätt jämt heller. Dom försenar nog inte med mening. Jag är ganska övertygad om att dom gör sitt bästa. Sedan så kommer något oväntat och vi skriker ut vår besvikelse...

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Hellre kvalite än kvantitet..

Och om priset kvalite är försening så gärna förmig...

Gör det den kommande Neogames-modulen "Offensiv" till modulen som skall frälsa rollspelarna?

Inte ett dugg seriös...

/Azagthoth
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hellre kvalite än kvantitet..

Med tanke på HUR försenad "Offensiv" är så kommer jag nog finna det svårt för den att leva upp till sin försening...

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,185
Location
Lunden, Göteborg
Re: Hellre kvalite än kvantitet..

Nu stämmer ju inte det riktigt.. Neogames släpper inte ut lika många moduler om året som de står i deras releaseplaner.. och om det bara vore en månads förseningar så skulle det varit okej, men nu rör det sig om år.

Ezping Orm
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
"Offensiv kommer snart"

Har vi i våran. Lika kul varje gång. Och så är vi ju synska hela bunten - redan när det diskuterades om att göra offensiv till n1/n2 och senast nu när det skulle komma sa vi med enig röst: "Offensiv kommer snart!", och skrattade gott åt sarkasmen i det.

Ovanstående är förmodligen ett av de största skälen till att jag inte spelar n2 eller Eon med inlevelse och frenesi, för jag vet att modulerna som jag väntar på är försenade (mer regel än undantag) och ofta inte är det jag förväntar mig. (Visst, jag är underlig.).

Till deras försvar måste ändå sägas att de gör ett bra jobb (för det mesta) och är trots allt, av allt att döma, Sveriges största rollspelsföretag. Iden de har är god (att göra rollspel som i princip alla kan relatera till, då det är 'standard'), men tyvärr inget som jag själv gillar.

Om Phobia, mot all förmodan, blir läsvärd tänker jag nog köpa det iaf, men chanserna att få se det inom en snar framtid...

//MiDNiGHT. - som låter det få vara osagt.

 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Re: som sagt...

tråkigt att dom är förknippade med förseningar när deras spel är så bra

HAH!

/Andreas - inte särskilt förtjust i neogames spel.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Neogames är bäst

De flesta moduler har de faktist get ut inom rimlig gräns vad gäller försening.
En månad efter är inte mycket...
några Eon prytlar har de faktist gett ut FÖRE utgivnings datumet så det så..

MEN Offensiv *suck* den är Oootroligt försenad kanske för att det på börjades till N1 sen började de planera att uppdatera N1 till N2 och då försenade de Offensiv för att slippa ge ut två versioner av Offensiv ( vilket är bra för oss kunder ) sen när N2 efter några förseningar gavs ut på börjades arbetet med Offensiv igen...
SÅ så hemskt försenad ÄR inte Offensiv OM man tänker på att det igentligen ÄR gjort för helt nya regler än N1 som den ursprunligen skulle vara till...
/images/icons/cool.gif
Sakt och gjort Neotech ÄR bra kundvänlig och ger ut kvalite av otroliga mått och i nästan alla Eon och Neotech prylar har de skött sig som kungar inte alltid i tid men fint folk kommer sent och med extremt hög kvalite..
Det är bara det att Offensiv kommer ha svårt att motsvara de förväntningar som jaghar.. ( Ju längre tid jag väntar på något desto bättre hoppas jag att den är.. )

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Neogames är bäst - NOT

>Sakt och gjort Neotech ÄR bra kundvänlig och ger ut kvalite av otroliga mått och i nästan alla Eon och Neotech prylar har de skött >sig som kungar inte alltid i tid men fint folk kommer sent och med extremt hög kvalite..

Du har då inte spellet för dom på konvent hör jag... Jag har spellett och läst NÄSTAN alla deras konventsscenarion och jag har nog bara sett ett ända sämre konventsscenario i hela mitt liv (dom som känner mig vet nog vilket jag menar)...

Sedan har dom faktiskt en tendens att hoppa av konventen i sista stund (typ en vecka eller mindre innan konventet - eller varför inte fören EFTER deras första spelpass skulle varit?) - behöver jag säga gothcon 24?...

//Kalle - som anser att neogames kan dra ngt gammalt över sig...
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Neogames är bäst

"några Eon prytlar har de faktist gett ut FÖRE utgivnings datumet så det så.."

De har bara gett ut en modul innan utgivningsdatum och det är Monster och varelser. Så det så!

/Linus

GAIS är dansband och IFK är hårdrock!
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Skit i konvent

Så de uppträder inte ofta på konvent vem BRYR SIG?

Om du ska se dåligt uppförande prova att försöka prata och få hjälp av exempel viss
Targetgames ( när de var stora ) Jösses mer svårkontaktade personer får man leta efter..
Sen prova Westengames
Hollistik ( fast de har faktist svarat en väns brev så HELT dåliga är de inte )

Osv Neogames håller en otrolig hög standard...
Sen angånde konvent Så vad att de inte kommer de har faktist något som kallas PRIVAT LIV vet du HUR många konvent som de måste välja mellan DE hinner inte åka till alla..
och vem bryr sig om att konvent äventyr suger ? 9 gånger av 10 är ett konvent äventyr något som en spelledare suttit och skrivigt i bilen på väg till konventet..
Det ÄR faktist att vara där och träffa andra spelare och prova andras SL som är det roliga.

Och OM du hade velat vara med om något så jämför Neogames med Targetgames som inte ens bruka dyka upp och när de gör det så är det ofta hej och farväl.
( Kommer ihåg under 87-90 talet )

Nej Neogames är bra kanske inte under konvent men å andra sidan så är de inte värst....

Livet är en gåta utan enkla svar.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Skit _inte_ i konvent!

Du måste ha haft ett gäng dåliga erfarenheter/haft en väldig otur då du valt konventsscenarion. För det finns väldigt många väldigt bra äventyr som skrivits och skrivs till konvent, där författarna lagt betydligt mer tanke och arbete än att skriva ihop äventyret i bilen på väg till konventet. Visst, det finns illa genomtänkta arrangemang, men de är ingen majoritet direkt...

Vill du ha tips på några väl genomtänkta och bra äventyr? Henrik Örnebring, Christoffer Krämer och Åsa Roos är bara några av de som aldrig gjort oss besvikna.

Och själva lägger vi alltid ner tid på att göra bra och genomarbetade konventsäventyr. Det är en principsak - spelarna lägger ofta både tid och pengar för att kunna spela på konvent och då har de rätt att förvänta sig ett bra arrangemang.

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Skit _inte_ i konvent!

Nja jo fast äventyren sög grus så har jag alltid haft otroligt roligt och spelat äventyren färdiga.
problemet är snarare att sitta och döma ut en spelfirma bara för att dom inte är så ofta på konvent..

JÄKLA dumt det viktiga ÄR vad som skrivs och vad som ges ut och HUR de behandlar kunder inte vilka konvent dom är på..

HUR många konvent ÄR det i Svea varje ÅR ?
och spelfirmorna vet jag försöker komma på så många som möjligt av de störe ( lättare att få NYA kunder ) det leder till stress och ibland (rätt ofta ) att de tar sig vatten över huvudet.
så varför klaga på spelbolagen bara för att dom vill ha ett liv..

Men ni har rätt i att det ÄR trevlig för kunderna att bolagen tar sig tid och ställer upp men ärligt talat ni ger extremt kvalite eller ?
HUR många hinner ni då på ?

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Re: Skit _inte_ i konvent!

Du kanske skulle ta och läsa om Edgar meddelande om konvent igen Hatten. Det står snarare att han ogillar deras äventyr som väl skrivs till konventen, eller att de plötsligt och lite hipp som happ dragit sig ur konvent (dit de ofta åker, de har bara inget arrangemang).

Detta har antagligen med att göra att varken Calle eller Marco är särskilt förtjusta i konvent, så vitt jag vet.

Jag har själv bara spelat ett konventsäventyr av NeoGames, skrivet av Marco, men det var faktiskt fenomenaluselt. Han må vara duktig på skriva om annat, men gossen kan jävlarimej inte skriva äventyr.

Fast sedan har du väll rätt i en sak... det finns ett antal konvent i Sverige varje år (dock inte MÅNGA), så det är förståeligt att de väljer att inte åka på så många. Förutom Krille då, som lyckas släpa sig till de flesta... och på något sätt lyckas undvika att spela under hela konvent... fårstår fortfarande inte hur han lyckas. :)

Själv tycker jag egentligen att det bara är Tillbringarna som lyckas förhålla sig bra gentemot konventen.

/Andreas - tappade bort mig själv där?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: Skit _inte_ i konvent!

"Förutom Krille då, som lyckas släpa sig till de flesta... och på något sätt lyckas undvika att spela under hela konvent... fårstår fortfarande inte hur han lyckas. :)"

Lång och hård träning. /images/icons/wink.gif

Sanningen att säga så är jag på tok för luttrad för att tjusas av konventsäventyr numera. Ett parti Fluxx, Once Upon a Time eller Great Dalmuti kan fortfarande fängsla mig ett tag, men annars är konventsdeltagarna i allmänhet mycket mer trevliga än scenarierna.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: Skit _inte_ i konvent!

Vi reagerade mest på att du dömde ut många bra konventsäventyrsförfattare, bara för att försvara Neogames agerande. Då vi vet hur mycket tid de flesta konventsäventyrsförfattare faktiskt lägger ville vi försvara dem.

Självfallet tycker vi att alla har rätt att välja hur många och vilka konvent de åker på, så även folk som ger ut spel;-) För egen del tycker vi att konvent är en mycket viktig del i vår kontakt med spelarna, det handlar både om att erbjuda bra arrangemang, men också att finnas där och prata med folk:) Dessutom lägger vi upp de flesta av konventsäventyren på www.rollspel.com i efterhand, så att även de som inte kom i väg på konvent kan ha fler äventyr att välja bland då de skall spela.

Hur många konvent vi åker på? Tja, förra året blev vi tyvärr sjuka till SnöKon:-( Men åkte på GothCon, LinCon, SydCon, IncogniCon, MoronCon och BSK. Vi specialskrev äventyr till samtliga konvent, utom IncogniCon. De flesta planerades månader i förväg.

Hittills i år har vi bara hunnit vara på Ylvas Ting, men nästa helg åker vi till EldCon i Lindesberg. Därefter följer GothCon, LinCon, KyrCon, SydCon och BSK. Förmodligen lär vi arrangera någonting på IncogniCon också, men ingenting är spikat ännu. Då SnöKon, BOVCon och WettCon bestämmer sina nya datum är det vår avsikt att åka även på dem, men då vi inte vet datumen är vi inte säkra på om vi lyckas...

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Skit i konvent

<I>Sen angånde konvent Så vad att de inte kommer de har faktist något som kallas PRIVAT LIV</I>

Kanske det, men då ska man inte heller utlova scenarier till arrangörerna - de senare har en otrevlig tendens att i så fall göra reklam för dem i utskicket och ragga spelledare och boka salar till dem...

--
Åke
 
Top