Nekromanti Codex

hatten

Swashbuckler
Re: Skit i konvent

/images/icons/cool.gif Det har du rätt i..

Fast i många fall tror jag att den så kallade mänskliga faktorn har en stor grej i vad som händer....
ord som "vi kanske kommer" eller "vi ska försöka" eller "Om inte något oförutsett inträffar" har lätt att bli tolkade som "Löften" av ivriga unga/gamla människor.. ( talar av erfarenhet från båda sidorna av stängslet )

Livet är en gåta utan enkla svar.

Sodivra

Champion
Jezus!

För att upprepa hattens fråga:
Hur många konvent är det igentligen varje år? Och hur stort är Eldcon t. ex?

Arvid, the Clueless Conventer. /images/icons/wink.gif

Sodivra

Champion
Re: Skit _inte_ i konvent!

Ho-ummm.. Dom spelen skrev du om i ett tidigare inlägg..
Vad är det för nåra igentligen? (Du behöver inte förklara om du inte orkar. Jag förstår det. /images/icons/wink.gif)

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif

Krille

Super Moderator
Konventsspel

Fluxx: Ett enkelt kortspel med tre regler - till att börja med. Allt eftersom spelet går förändras spelets regler och mål, genom att man spelar ut kort som lägger till nya regler eller tar bort eller modifierar gamla. Man vet aldrig hur spelet ska sluta, eftersom man inte vet vad slutet är, och även om man vet vad slutet är så kan det snabbt ändras.

Once Upon a Time: Ett ännu enklare kortspel som går ut på att berätta en saga. Man har ett antal kort med element i sagan och ett kort som avslutar den. När man lägger in ett element i sagan som man har kort för kan man spela det kortet, och när man har spelat alla sådana kort så kan man spela slutkortet och avsluta sagan. Problemet är att andra spelare kan också spela kort om du råkar berätta om något som de har ett kort för. I så fall kan den andre spelaren spela sitt kort och avbryta sagan, och fortsätter därmed mot sitt slutkort. Avbrott kan även ske med interrupt-kort, eller genom svammel eller stakningar.

Great Dalmuti: Ett himla orättvist kortspel. Den som vann förra gången får nämligen de två bästa korten från den som förlorade, och den som kom tvåa får det bästa kortet från den som kom näst sist. Spelet har stora likheter med det vanliga spelet "Neger och president".

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Re: Jezus!

Antalet konvent varierar lite år från år, t.ex. gick KyrCon av stapeln senast i november -99, men inte förra året. Andra gör i princip inget väsen av sig utanför sitt absoluta närområde, så de är svåra att upptäcka. Vår bedömning är att ca 10 konvent blir av varje år.

EldCon har idag ett 40-tal anmälningar, så det blir inte det minsta konvent vi varit på;-)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

hatten

Swashbuckler
Re: Konventsspel

"Once upon a time" ÄR bäst *ler* det är ett av de roligaste spelen jag har spelat i en konvent..
"Illuminati" är även det roligt i konvent..
Livet är en gåta utan enkla svar.

Master_Z

Swordsman
Re: Skit i konvent

Om man skall ragga spelledare och boka salar skall man inte ha något "kanske" till svar utan ett klart JA eller ett klart NEJ.

/Linus - Zzzzzzzzzzz

GAIS är dansband och IFK är hårdrock!
"Beauty is in the eye of the beholder"

Sodivra

Champion
Re: Konventsspel

Hmm, jag får nog kolla upp dessa lovande spel!

Och Illumunati är kul! Det roligaste kortspel jag spelat!
(Jag har väl spelat två stycken förstås..)

Det bästa är ju alla sjuka kombinationer som kan uppkomma..
Telefonterrare utplånar hela städer, pentagon kontrollerar pojkscouter, pojkscouter kontrollerar PENTAGON, eller en favorit: Internationella kokainsmugglare kontrollerar hem & skola. Hmmmm-mmm.. /images/icons/laugh.gif

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif