Tjena!
Har precis inhandlat Scrolls of Skelos och bara hunnit läsa bitar av den än, men lite info kan jag väl komma med... För det första ska jag väl säga att även jag gillar magisystemet i Conan skarpt (resten av systemet också för den delen). På sätt och vis blev jag lite besviken på Scrolls då det var mycket mindre av en ren magibok än vad jag trott; endast 20 sidor av boken är nya spells. Där finns två nya Sorcery Styles: "Cosmic Sorcery" och "Immortality". Den första är lite av en metamagi-stil, det handlar om att få mer kraft till sina besvärjelser, exempelvis "when the stars are right". Immortality handlar inte helt oväntat om livsförlängning (ofta på bekostnad av andra). Båda dessa nya stilar är hög-level. I övrigt finns nya spells till alla skolorna från grundboken utom Nekromanti (tyvärr,
). Mitt första intryck är att dessa överlag är rätt schyssta.
Förutom detta, rätt korta, kapitel med spells innehåller boken: nya Feats (helt OK), regler för permanent magi, ett långt kapitel med nya varelser, några prestigeklasser (3 har jag för mig), en samling magianvändande NPCs (Toth-Amon och hans likar, de flesta är typ level 17-20) samt lite spelledarråd (tror att det var allt).
Något som jag tycker är lite av ett problem med magin i Conan är att det finns så få spells som är tillgängliga på låg level. Hade hoppats att det skulle bli lite mer sånt, och lite fler skolor också. Men, men man kan inte få allt, Scrolls verkar överlag vara en rätt trevlig bok till ett mycket trevligt spel.
Jag kan återkomma med mer info om boken om du är intresserad.