Tyvärr har jag just nu inget Word (!) installerat, så jag vet inte om min version av Consaberdokumentet är nyare. Jag tvivlar dock på det - kampanjen har legat i dvala länge och jag har inte spelat något i Consaber på ett par år. Jag vet inte om vi skrev så mycket om kyrkliga riddare...
Godsherrar är nog ofta, men inte alltid, riddare. Att vara riddare innebär ju att man svurit en riddersed och att man lovar att kämpa för sin länsherre, vilket ju inte krävs per se för att sköta ett gods. Godsherrar kan således också vara personer av adlig börd eller i värsta fall inhyrda borgare (inte som ägare av marken, men som förvaltare). Vanligt är nog att gamla riddare belönas för trogen tjänst med ett större gods (och blir godsherrar), alternativt att duktiga administratörer belönas med ett gods och ev. får en ridderstitel för syns skull.
En vanlig vasallriddare är antingen en husriddare (saknar egen egendom) eller en markägande riddare. De markägande riddorna har oftast en gård att försörja sig på och en liten mängd tjänstefolk. En godsherre förvaltar dock ett mycket större stycke land (därav "gods"), kanske med en större central byggnad, flertalet gårdar, en by eller motsvarande. Godsherren kan själv äga marken, eller förvalta den åt sin länsherre.
Att det finns så många är inte så konstigt - Consaber är ett ganska stort land och varje greveskap har en stor yta som måste administreras. Godsherrarna är de som gör allt detta jobb - det går ju typ sex godsherrar per länsherre (greve/baron). Godsherrarna kan i sin tur ha riddare på sin mark som förvaltar enskilda gårdar.
Så, för att svara på din uttryckliga fråga: godsherrar är adliga personer, ofta riddare, som förvaltar eller själva äger ett större stycke land. Godsherrar kan stå under grevar, baroner, kungen, kyrkan och teoretiskt sett andra godsherrar/riddare. Förenklat är dock hierarkin: kung - hertig - greve - baron - godsherre - riddare - frälse (d.v.s. adliga utan titlar). Som jag ser det är dock inte "godsherre" en riktig adlig titel. Man säger inte gärna "Godsherre Deluvien". Godsherre är mer ett yrke än en titel, och därför kallar nog de godsherrar som är riddare sig själva för just "riddare".
Inget av detta står dock såvitt jag vet i Consaber-modulen, så det är ju påhittat eller gissat