Nekromanti Coolaste rollspelsomslaget?

Christoffer

It's all pig.
Funderade på den också! Älskar omslaget, älskar nödropet, riktigt fantasieggande...

Foggmock

Myrmidon
Undrade just om någon skulle märka det, jag avslöjade det för Ymir på irkken när jag postade dock :gremlaugh:

Arfert

Facit
..det är för den inte är ful... modernare grejer är mer drivna, tekniskt bättre, men saknar hjärta, känslan...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arfert said:
saknar hjärta, känslan...
Kanske lite onödigt, men värt att påpekas: Det där är högst subjektivt. Den enda känsla jag får av gamla 70-talsrollspelsomslag är "det där vill jag inte spela". Det är mer omslag jag kan skrocka lite åt, men sedan inte bry mig mer om.

Arfert

Facit
tror det är både subjektivt och objektivt... som skivomslag till exempel, förvånasvärt många av de bästa gjordes av folk som är rena amatörer, men som brann.

solvebring

Superhero
..det är för den inte är ful...
Jag skulle vilja säga att de är fulsnygga. De är rätt häftiga och delar av motivet är riktigt snygga samtidigt som "typiskt" 70- och 80-talsstuk lyser igenom på sina ställen, och det är ibland riktigt ruskigt.

modernare grejer är mer drivna, tekniskt bättre, men saknar hjärta, känslan...
Hm, det ligger iof något i det, ja.
Det är nog därför jag själv älskar illustratörer som John Howe, som verkligen är hängiven de motiv han gör. Det är inget säljsnack med i bilden där, han skapar för att forma, upptäcka och undersöka för sin egen skull lika mycket som för kundens, och det är så jävla mycket mer än att bara kasta ur sig ett motiv för pengarnas skull.

Arfert said:
tror det är både subjektivt och objektivt... som skivomslag till exempel, förvånasvärt många av de bästa gjordes av folk som är rena amatörer, men som brann.
Man ska inte underskatta amatörer, de gör ofta det ledande arbetet inom väldigt många fält. För vad är igentligen en amatör? Jo, någon som sysslar med något på hobbybasis och inte kan försörja sig på det, inte sant?

/Dragen, en glad amatör.

solvebring

Superhero
Man ska inte underskatta amatörer, de gör ofta det ledande arbetet inom väldigt många fält. För vad är igentligen en amatör? Jo, någon som sysslar med något på hobbybasis och inte kan försörja sig på det, inte sant?
Tja, eller också vill för den delen. Kan eller vill, det beror på men den är ju också så att det finns rena genierna där ute som är helt otroliga inom sin hobby men som inte vill ha det som ett yrke just för att det skulle riskera att göra hobbyn stel och tråkig.

Solvebring said:
det finns rena genierna där ute som är helt otroliga inom sin hobby men som inte vill ha det som ett yrke
Ja, men det gör dem inte till något mer än amatörer endå. Att vara en amatör innebär inget negativt, även om det ofta används i en negativ bemärkelse.

Många amatörer är som sagt ledande på en hel del områden. Inom Biologi tex så finns det en jävla massa amatör biologer som är ledande inom ett område och som når stor framgång. Men de är endå amatörer.

/Draugen - Amatör är inte detsamma som att vara nybörjare eller kass!