Nekromanti Coolaste rollspelsomslaget?

Necross

Swashbuckler
Spontan tråd: Bildutmaning - vilket är det coolaste rollspelsomslaget? Jag slår ett slag för det här, där en fågel med ett fantastiskt ansiktsuttryck som liksom råkar slita huvudet av en ryttare, som också har ett fantastiskt ansiktsuttryck.

Av Angus McBride, denne gigant.

Ymir

Liten kantbaron
err, Savant & Sorcerer såklart? Har du inte hängt med? Hur kan du kalla det här en bildutmaning när svaret är självklart, ffs? Vi etablerade liksom det här för flera år sedan:

- Ymir, sådetså

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ymir said:
err, Savant & Sorcerer såklart? Har du inte hängt med? Hur kan du kalla det här en bildutmaning när svaret är självklart, ffs? Vi etablerade liksom det här för flera år sedan:

- Ymir, sådetså
Also, Summerland:

Men Savant & Sorcerer är nog strået vassare.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag gillar den subtila redigeringen av omslagstexten.

Christoffer

It's all pig.
Re: OT

Det står på listan över spel att inhandla. Du kan inte tänka dig skriva ett par rader om det?

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Necross said:
Jag slår ett slag för det här, där en fågel med ett fantastiskt ansiktsuttryck som liksom råkar slita huvudet av en ryttare, som också har ett fantastiskt ansiktsuttryck.
Tica the Birdman... (Birdie Nam Nam...!)

//EvilSpook

Dante

Staff member
Oj! Kul att folk fortfarande gillar min scannade skinnjacka.

Möller

Hubert Hortlax
Dante said:
Oj! Kul att folk fortfarande gillar min scannade skinnjacka.
Ja, klart att det finns folk som gör det. Jag är inte riktigt säker på att jag tycker det är det coolaste rollspelsomslaget någonsin, men nog är det coolt alltid.

solvebring

Superhero
Tja... Jag tittade i min egen rollspelshylla men kom snart fram till att jag inte äger ett enda rollspel med verkligt snyggt omslag. Inga John Howe eller Alan Lee på den fronten inte. Nej, faktum är att de flesta rollspelsomslagen är ganska så tråkiga... Tycker jag nog. Jag funderade kort över omslagen till SL- och Spelarboken till Eon III. De är ganska fina, fast jag kom fram till att jag inte var fullt imponerad av bilderna i sin helhet, utan mest bakgrunden på dem. De är dessutom högst vardagliga, som vilka fantasybilder som helst.

Så, jag får kort och gott lov att nominera detsamma som wilper.

Av de rollspel jag själv äger får det nog bli omslaget till Changeling: The Lost.
Det kommer dock inte helt till sin fulla rätt här, inte den bästa bilden. Var svårt att hitta någon riktigt bra.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag gillar det här:

Det är minimalistiskt och vackert, poetiskt.

Dante

Staff member
solvebring said:
For real?
Absolut.

I stället för att slänga ut en halv förmögenhet på en högupplöst skinntextur knölade jag ner min gamla skinnpaj i min nästan lika gamla AGFA-scanner (som var en fantastisk grej med skärpedjup på flera centimeter från glaset och som scannade i upp till A3-format).

Lite gratis clip art och Photoshopmagi senare hade jag ett passabelt pärmöverdrag i faux-skinn.