Nekromanti Coriolis finns för förhandsbokning!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Var det sarkastiskt, skadeglatt eller något annat?

Jag bara undrade, för jag kunde inte uttyda det från ditt inlägg...

Örnie_UBBT

Swordsman
Meh!

Har _ingen_ här läst vad som faktiskt står på hemsidan? 599 är för regelboken plus äventyret Ghazalis sista färd. Regelboken ensam kostar 498 - fortfarande dyrt kanske, men kan vi sluta sprida myten om att "Spelet kostar 600!" nu?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Färgtryck

Jag kan ju passa på att påpeka att det inte kändes speciellt dyrt med tanke på att det kostar nästan fyra gånger så mycket att trycka i fyrfärg som att trycka i svartvitt. Visst är priset högt, men så blir det när man vill ha rubbet i färg.

/tobias

Ymir

Liten kantbaron
Re: Färgtryck

Den omedelbara frågan blir ju då: vill man ha rubbet i färg?

Om det får boken att kosta 500 spänn...är svaret ganska självklart, imo.

- Ymir, påpekar

Bjorn

Hero

[ QUOTE ]
Den omedelbara frågan blir ju då: vill man ha rubbet i färg?

Om det får boken att kosta 500 spänn...är svaret ganska självklart, imo.

[/ QUOTE ]

Tja 500 spänn låter ju bara mycket för att rollspel över lag och speciellt rollspels grundböcker är så sjukt lågt prissatta.

Både jämfört med den mängd underhållning man kan få ut av dem och med andra liknande produkter känns det som att rollspel ligger väl lågt.

/Bjorn

Storuggla

Champion

Jämför med Artesia: Adventures in the Known World - inbundet, 352 sidor, i färg helt igenom. 358 kronor på sfbok. Sure, snubben ritade ju allt själv också så han sparade väl in på illustratörslöner men ändå. Hugaliga.
That said så pungade jag såklart ut så fort jag fick chansen. Jag är ju nörd.

Storuggla, also, spacearabs rocks

Mr White

Veteran

och att ur konsumentperspektiv jämföra med nyss släppta SF-hitten Dark Heresy som jag på Bokus, ink. frakt, betalade 299: riskdaler för, känns också passande. Helt i färg och piskar in på sådär 408 sidor. Halva priset, dubbla sidanatalet. Blev lite besviken att Coriolis bara landade på 200 sidor men i eftertankens kranka blekhet kanske det var bra....

ro83rt

Swordsman
Varför är det så bra?

Jag känner att jag helt åkt med tåget så säger att Coriolis kommer att bli så väldigt bra. När jag tänker på det och med det jag läst om spelet på forumet undrar jag bara vad det är som kommer att göra det så märkvärdigt? Är det egentligen inte bara en helt vanligt Sci-fi spel som lutar åt rymdopera men som råkar vara snyggt, har ett formspråk från orienten och är svenskt? Det kanske räcker?

Anders Åstrand

Swordsman
Sarkastiskt

Jag trodde det inledande "haha" skulle räcka. Vad jag menade var:

Jag anser det vara en smula ovettigt att välja fyrfärgstryck genom hela regelboken, istället för att ha vissa delar i svart-vitt, om det medför att priset för rollspelet Coriolis blir så högt som sexhundra svenska kronor.

Örnie_UBBT

Swordsman
Re: Sarkastiskt

DET KOSTAR INTE 600 KRONOR! DET KOSTAR 498 KRONOR! 600 ÄR FÖR REGELBOKEN PLUS INTROÄVENTYR!

Ursäkta all caps. Men jag börjar bli lite trött på att folk helt vägrar att läsa innantill.

hälsar
Örnie

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jepp

Rollspelare är ganska okänsliga för prisnivåer. En billigare bok säljer inte mer än en dyrare bok. I vissa fall kan till och med en dyrare bok sälja mer än en billigare bok, eftersom den dyrare är finare.

Så, jepp det är vettigt att trycka fyrfärg.

Dessutom kostar inte boken 600 spänn. :gremsmile:

/M

Arfert

Facit
Re: Jepp

Så här med facit i hand så skulle jag sålt Saga dyrare i butik, inte mycket men en trettio-femtio spänn mer... alltså runt 280:- till 300:-.. då hade jag haft bättre marginaler att göra nya spel för. Tror inte det hade påverkat försäljningen. Däremot kanske en mycket större upplaga med ett väsentligt lägre pris (säg 140:- för en inbunden bok) påverkat, men det är en gissning. Men det skulle också ha vart ett större risktagande.

Nu är iofs Saga nästan slutsålt, har bara ca 20 ex kvar i mitt lager... (+ en del feltryckta "demoex")

Arfert

Facit

... de böckerna har säkert betydligt högre upplagor, vilket gör att styckpriset från tryckaren går ner, vilket i sin tur att man kan sälja dem för ett lägre pris i butik. Kan tänka mig att i alla fall Dark Heresy hade så stora förhandsbeställningar redan innan tryck från grossister/butiker runt om i världen så att det täckte upp alla tryckkostnader med mera. Något som knappast svenska rollspel har numera (sedan Tradition/EB med flera slutat sälja rollspel).

Arfert

Facit
Re: Varför är det så bra?

Det räcker nog, om det är bra gjort. Men du har rätt, det återstår att se. Nu TROR jag att spelet är bra, utifrån det lilla jag sett, men man vet ju aldrig, det kan ju vara en "polerad bajskorv". :gremgrin:

Men jag HOPPAS att det är bra, en försäljningssuccé vore kul för branschen.

Mr White

Veteran

... de böckerna har säkert betydligt högre upplagor, vilket gör att styckpriset från tryckaren går ner, vilket i sin tur att man kan sälja dem för ett lägre pris i butik. Kan tänka mig att i alla fall Dark Heresy hade så stora förhandsbeställningar redan innan tryck från grossister/butiker runt om i världen så att det täckte upp alla tryckkostnader med mera. Något som knappast svenska rollspel har numera (sedan Tradition/EB med flera slutat sälja rollspel).
Absolut. Därför skrev jag "och att ur konsumentperspektiv jämföra med nyss släppta SF-hitten Dark Heresy..."

Arfert

Facit

ja.. fast vill man ha snygga spel på svenska får man bita i det sura äpplet... i alla fall så länge upplagorna är små.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Klart det gör...

Peka var jag kan köpa grundreglerna nu, utan introduktionsäventyr och i frakt?

Sedan att det kommer kosta 498 kronor är ne helt annan sak. Om tre år kan du säkert köpa det för ett ännu billigare pris men vi är inte riktigt därännu. :gremwink:

Edit: Stavning.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Jepp (ot)

Nu är iofs Saga nästan slutsålt, har bara ca 20 ex kvar i mitt lager...
Betyder det att vi så småningom kan se fram mot en reviderad andraupplaga med massa extra gojs? :gremcool:
Kul att höra hursomhelst att den inte bara står värmer hyllor (i alla fall inte din hylla i alla fall). :gremwink:

/Anders