Nekromanti Coriolis finns för förhandsbokning!

Storuggla

Champion
Re: Klart det gör...

"Peka var jag kan köpa grundreglerna nu, utan introduktionsäventyr och i frakt?"

Järnringens webshop? Eller räknar du inte en förhandsbeställning som ett köp nu, trots att du lägger pengarna redan nu?

Storuggla, det är ett större problem att man inte kan bli påmind som sitt lösenord...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
You're no fun at all... :p

Kom och paja mitt undefundiga inlägg... :gremwink:

Nu ljög ju Örnie med summan - den kostade ju till och med 489, inte 498. Men det blir ju fel hur som helst - frakten kommer till, vilket gör att boken då ungefär går över 500 kronor. Har inte koll på den exakta portokostnaden, men säg 30 kronor så blir det typ 520 kronor.

soda_UBBT

Warrior
Re: Sarkastiskt

DET KOSTAR INTE 600 KRONOR! DET KOSTAR 498 KRONOR! 600 ÄR FÖR REGELBOKEN PLUS INTROÄVENTYR!
MEN VARFÖR KOSTAR INTE BOKEN UTAN ÄVENTYR 9000KR?!? FATTA PRODUKTIONSMÖJLIGHETERNA, UTSVÄVNINGARNA OCH ALLT ANNAT SOM GÖR DIN ROLLSPELSUPPLEVELSE VID BORDET BÄTTRE.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Färgtryck

ja.. fast vill man ha snygga spel på svenska får man bita i det sura äpplet... i alla fall så länge upplagorna är små.
Fast ett spel måste ju inte vara tryckt i fyrfärg för att vara snyggt. Det finns många spel i svart/vitt som skulle förlorat på ett klatschigt färgtryck.

/Anders

Arfert

Facit

nej, fast i det här fallet så tror jag det passar...

själv är jag en stor fan av tvåfärgstryck. Typ svart och nån roströd nyans... på ett trevligt bokpapper...

Men det passar inte till alla spel.

/T

Arfert

Facit
Re: Jepp (ot)

Ja, det kan du räkna med... kommer behöva några frilansare där kanske.. men det kan vi ta på sagagames-forumet.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Senaste utgåvan av Pendragon är ett bra exempel på det, tycker jag. Det spelet skulle inte ha mycket att vinna på att färglägga sina illustrationer. På samma vis tycker jag att Noir är ett gott exempel på tvåfärgstryck.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Intressant tanke

Det skulle vara intressant att se hur en rollspelsbok för 9000 spänn skulle kunna se ut, och hur omfångsrik den skulle vara. Som riktmärke kan man ju ta Dark Heresy från Black Industries, som med läderomslag, fint papper och guldkantade sidor kostade runt en tusenlapp.

9000 spänn, det skulle man kunna göra en cool bok av. Och kanske om man lyckades tillföra nog med värde så skulle man kunna sälja en eller annan. Upplagan lär ju inte vara så stor, så exklusiviteten är ju garanterad.

/M

Storuggla

Champion
Re: Intressant tanke

"Det skulle vara intressant att se hur en rollspelsbok för 9000 spänn skulle kunna se ut, och hur omfångsrik den skulle vara. Som riktmärke kan man ju ta Dark Heresy från Black Industries, som med läderomslag, fint papper och guldkantade sidor kostade runt en tusenlapp."

För nio pappa ska den fan i mig ha de bästa reglerna någonsin, den coolaste settingen och se ut såhär:

Och den ska fan inte behöva någon errata!

Storuggla, nåde den som skriver i kanten

soda_UBBT

Warrior
Re: Intressant tanke

Tror man får börja tänka utanför (spel)lådan. Man köper nog mer ett koncept över 5000 spänn. Självklarheter som handvävda silkesdetaljer gjorda barnarbetande blinda oskulder har man nog lämnat bakom sig. Nää, efter 5000 så har du en 'live' Coriolis-medspelare i optimal storlek iklädd senaste rollspelsgearet med inbyggd mp3 och mp4 spelare samt steg- och kaloriräknare - i 4färg och 3d ofshorts.

Med det sagt. Köper man konceptet så är nog inte 9000 så mycket. Är man bara ute efter ännu en bok i hyllan är det oavsett 500 eller 9000 mycket pengar för så lite hyllmeter. Som parentes kan ju sägas att jag själv lägger 2000-3000 spänn i månaden på min egen köttkonsumtion utan att blinka.

Big Marco

Läskig

På samma vis tycker jag att Noir är ett gott exempel på tvåfärgstryck.

Det är till och med så att Noir är ett enfärgstryck. ,-)

Men formgivar-Rikard är så enastående duktig att han har lyckats pricka in det så att det känns som ett tvåfärgstryck.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Jepp

Jo, jag antar att det är så de resonerat, och de har alldeles säkert bättre koll på marknaden för rollspel än jag.

Jag är dock inget fan av överflödigt bling bling. Speciellt om det innebär att jag inte har råd att köpa ett spel jag vill ha.

//Anders, som är extremt fattig för närvarande.

Ichabod_UBBT

Warrior
600 spänn för grundboken och ett äventyr tycker jag är ett utmärkt pris för ett nytt spel.

Med tanke på att ett nytt datorspel eller konsolspel kostar runt 400-800 pix. Det jag gör lite är jämför antal timmar som spelet kan ge, och i min bok ger 600 spänn rollspel tiofallt fler roliga timmar än ett datorspel för samma pris, och jag gillar datorspel rätt mycket.

Dock kan nämnas att jag gärna betalar lite extra för en snygg bok, eftersom jag bli väldigt lätt inspirerad av visuella upplevelser.