Nekromanti Cross-over mellan olika rollspel.

Johan K

Gammal & dryg
Efter att ha snackat rollspel med en polare i 45 minuter via telefon, där han b. la snackade en del om sin kampanj där man körde EON, N2 & lite kult tror jag bestämmt, så blev jag sdåär omåtligen sugen på att vara med & lira igen med min gammla spelgrupp...
Nu till frågan, nån som har erfarenhet av att klura ihpop en sdåan grej ? hur var det ? Funkade det bra ?? Vad ska man passa sig för ? & sådana saker...

Johan K

Gammal & dryg
Oj !

Ja jäklar, det där var ju en cross-over som var till duga ja... det måste jag ju säga !
Det måste varit ganska skoj att speal det där va... =)

/ Johan K, som iaf lycakts få till lite rollspelande på tisdag.. :gremtongue:

Lambi

Swordsman
Vad är du ute efter egentligen?

Cross-over på vilket sätt? Regelmässigt eller kampanjemässigt?

Regelmässigt blir väl en massa pillande hit och dit, men det kan nog gå. Har inte provat själv eller så.

Ang. kampanjecross-overs så har jag diskuterat det med en polare för länge sedan, men det blev inget av det. Det var en blandning av nutid (wastelands fast mindre low-tech-kaos), drakar och demoner och <rollspel> för KAOS-varelser som Demoner, vampyrer, spöken och andra "äckel". Settingen skulle vara att dimensionsportar öppnats och att de olika varelserna från olika världar kontronterades med varandra. Det skulle då inte vara så många som dimensionsförflyttades och kanske inte alla kunde. Men man kunde alltså spela en djävulskrigare, en svart piratanka och en lastbilschaffis ute på äventyr i Zorakin. Det var lite smyghumor (hostharkel) och lite mindre krav på äktheten i det hela. Man får knyta ihop lite och tänka lite på hur man får ihop en spelargrupp och motiverar dom för äventyr. Trixigt, men kul. Tror jag, blev ju inget av det.

Jag måste också tillägga att du bara måste vara en quinna om du pratade i telefon i 45 min. Det gör ingen sann man! Är det ett lösskägg du har månntro!? 8)

Johan K

Gammal & dryg
Re: Vad är du ute efter egentligen?

Tänkte först & främmst lite kampanjmässigt på det hela ! Det verkade som en ganska skön grej att göra !
Sedan så går det nog heller inte riktigt att komam ifrån regelpilleriet, men det får man nog tänla på senare, antar jag iaf.. Eller om man helt sonika kör ett-system-till-hela-grejen..

Jag måste också tillägga att du bara måste vara en quinna om du pratade i telefon i 45 min. Det gör ingen sann man! Är det ett lösskägg du har månntro!? :gremcool:
Nu har jag inte en ANING vad du pratar om... *kopplar på oskylldighetsansiktet*

/ Johan K, som funderrar vidare på det här om cross-overs.. :tekopp:

hraufnir

Swordsman
Re: Vad är du ute efter egentligen?

Det ska ju sägas att jag har som längst varit i telefon 5h50min... kom hem till mig och säg att jag är en quinna =)

Förutom det verkar detta med crossover vara verkligen intressant. jag har testat lite WoD Crossovers som SL, men det känns ju lite tamt då det faktiskt SKA vara samma värld fast spelen inte är samkörda regelmässigt.

Däremot verkar delar av Krilles kampanj riktigt cool. Jag har själv lekt med tanken på att dra personer från dags datum till en Eon eller DoDliknande värld (kanske min egen som jag skriver =)... Antingen det eller dra förvirrade alver till 2000-talet där folk tycker att deras öron är coola bodymodifications eller liknande =)