Medhåll och polemik
Jag har velat ge mig in i den här debatten
länge, men har på något sätt hållit band på mig. Nu när krämers anti-objektivism och flurtis tacksamhetslinje blivit avverkade återstår tydligen bara att spela genus-kortet. Strålande! Vi som finner kritiken saklig och giltig ska tydligen finna oss i vantolkningen att "det har handlat om person, inte sak".
Nu till frågan om kritik. Att Cthulhutechrecensionen har sidor som inte håller måttet avspeglas mycket väl på Åsa, men i rollen som
recensent - hon gjorde en felbedömning när hon lät sin ovilja mot konceptet styra för mycket - och även till viss del på Fenix redaktion (vänta... Tove!
Hon är ju också kvinna!) - inte för att de valde Åsa som recensent, för jag tror inte de åsiktsregistrerar sina medarbetare, utan för att de alltid har möjligheten att refusera (att, om så krävdes, istället publicera en bättre recension i ett senare nummer).
De som i den här tråden fört argument på argument att recensenten på olika sätt är orörbar (som recensent, av tacksamhetsskäl och som kvinna, respektive) har fel, och har på sätt och vis grävt sin egen grop - det finns få sätt för mig nu att linda in kritiken; trots att jag inte ser den som speciellt blamerande; trots att jag mycket väl kan leva med
en, delvis bristfällig, recension; och trots att ChutuluTech i alla fall är ett väldigt marginaliserat spel som få egentligen verkar bry sig ett dyft om.
Jösses, snacka om att lyckas göra en höna av en fjäder.
Jag föreslår att Åsas självutnämnda riddare i nöden tar sig en titt på kritiken kring recensionen av
WoW's samlarkortspel; inte för att den lyckas vara riktigt lika saklig som kritiken i den här tråden, utan för att recensenten i det fallet faktiskt
lyckas vara man.
Är det här - *pekar på tråden* - förutsättningarna för att föra seriös menad diskussion på detta forum, är det verkligen på den här nivån vi ska lägga debatten?
Sådär, nu känns det som om de som faktiskt förtjänat en skopa polemik har fått en också.