wilper;n275178 said:
Tillbakablick för de senaste 9 månaderna?
I maj drog vi igång Cyber M/77-projektet. Resultatet blev ett litet rollspel på 100 sidor, jag vet inte hur många timmars arbete som finns i de där sidorna men jag skulle gissa att jag personligen har några heltidsveckor i alla fall om jag summerar från början till slut.
Ni som var med, var det roligt? Värt besväret?
Jeg leker lite med tanken på någon sorts expansion/systerspel bland stjärnorna. Något som smakar Alien och Outland och kanske Wing Commander. Något som borde funka annorlunda i det projektet?
Du har min katana och laserkarbin!
Jag var med i projektgruppen. Jag tyckte att det var fantastiskt kul att få ut något konkret av mina dagdrömmerier - jag har ofta en eller ett par 'saker' (äventyr, spel, noveller) i huvudet, men det är skralt med att komma längre än så.
Som heltidsjobbande småbarnsförälder uppskattade jag de väldigt fria tyglarna. När jag hade tid över så skrev jag ihop något litet där jag kände för det, eller kommenterade på någon annans text. Avsaknaden av krav och deadlines var bra på det sättet. En, eller ett par veckors frånvaro frånvaro då vardagen trängde sig på var inte hela världen - projektet puttrade på. Kanske var mina bidrag kvar, kanske var de strukna, men det fanns alltid något hörn att skriva på eller tycka till om.
Å andra sidan var konkreta leverabler, tydliga mål och feedback något som jag kanske också saknade. Kanske man kunde köra lite mer väldefinierade sprintar, med ett uttalat mål efter varje, och en kort vända med feedback (från alla, till alla), typ retrospektiv? Det skulle säkerligen kräva ännu mer tid att administrera, så jag vet inte hur görbart det skulle vara.