Du kan ju tjuvkika påLightshy;n279791 said:Ahh... då missförstod jag dig igår. Du pratade antagligen om AP’n & jag trodde det var puplicerat spel.
Fin kritik från podmakarna! Du får samla några citat att ha på baksidan till nästa utgåva: "fick mig att känna mig som Harrison Ford i Blade runner".wilper;n281981 said:https://podtail.com/sv/podcast/spelsnackarna/avsnitt-15-cyber-m-77-igen/
Podcasten Spelsnackarna avsnitt 15 innehåller en recension av Cyber M/77.
Eon IV har det också, fast med en mystikfas sist.luddwig;n282161 said:Det där med att stridsrundan har fasta faser är väl ändå en variant som finns på fler håll. Jag vill till exempel minnas att Krille pratat om en liknande grej i Doctor Who. Och ja, det blev taktiskt, på ett sätt som åtminstone jag kan behöva vänja mig vid.
Det är uppdelat per vapentyp i Chainmail och eftersom det är goto-systemet i OD&D så kan man säga att uppdelade stridsrundor är med redan i OD&D.Björn Wärmedal;n282186 said:Jag tror mig ha sett eller spelat något OSR-spel som delar upp stridsrundan så också, men jag minns inte vilket just nu.
Synd att dom inte fick med Dödsmatch 2000!wilper;n289275 said:Cyber M/77 recenseras i Fenix 4/2018.
Cyber M/77 recenseras i Hydra #5 också.wilper;n289275 said:Cyber M/77 recenseras i Fenix 4/2018.
Är det ett äventyr eller en expansionsmodul? När kommer den?wilper;n292891 said:
Året är 2x88. De pratar om en ny framtid, en bättre värld byggd av robotar och AI. Ni bryr er inte. Deras välstånd kommer aldrig att nå er. För er finns bara gänget, motorcyklarna och de neonbelysta motorvägarna. Det enda som spelar någon roll är nästa race. Ni är Nattens Riddare.
Jag tror den kommer till jul*. Det finns anteckningar och skelett på texten, men inget fluff och inget renskrivet, än.Björn Wärmedal;n292893 said:Är det ett äventyr eller en expansionsmodul? När kommer den?