Fantastiskt förslag. Synd att snylta på Äventyrs renommé bara.Björn Wärmedal;n264894 said:Varför inte bara beskriva det som ett ”äventyrsspel”?
Om du är värdig är det nog upp till dig själv att avgöra.Paal;n264901 said:Jag antar att mitt minimala bidragande inte platsar för a), så jag säger c) eller d) inledningsvis och skulle det bli aktuellt för spelande så skulle jag skaffa en papperskopia.
"Måste" är ett starkt ord.PAX;n264898 said:Måste det kallas något?
Mycket bra, tre bokstäver behövsluddwig;n264935 said:Klassiskt Svenskt Rollspel?
luddwig;n264935 said:Klassiskt Svenskt Rollspel?
Det börjar ta fästewilper;n265223 said:Sysp gjorde en noggrann genomläsning och skickade ett långt meddelande med korrigeringar, jag har suttit i kväll och försökt beta av dem, är knappt halvvägs.
Rollformuläret saknade ruta för Skadebonus, Fixat.
För övrigt såg jag en snubbe på Facebook som håller på med ett KSR-spel som skall vara kompatibelt med ett svenskt fantasyrollspel från mitten av 80-talet. Det verkar bli häftigt.
God45;n265226 said:Det börjar ta fäste
Det är jättekul. Sitter du och funderar på att haka på så tycker jag att du skall göra det.Fritt att skicka något av följande till mig på wilhelmsgames@gmail.com för inkludering i spelet:
- En cool slumptabell
- En cool cyberpryl
- En cool frivillig/avancerad regel
- En cool stad
- En cool "monsterbeskrivning"
- En cool microfiction (max typ 400 tecken) som jag kan stoppa i marginalen
- En cool X som inte påverkar grundreglerna och passar i en cyber/morgondags/dystopisk setting.
Din text kommer (sannolikt) att redigeras för att passa in med resten. Den enda belöningen är en listning i credits och en PDF av det färdiga spelet (dvs samma deal som för de som var med från början). Glöm inte att skriva någon sorts riktigt namn i mailet så jag får det rätt i credits.