Klon
Hero
Håller lite utkik efter bra cyberpunkböcker. Har läst en del William Gibson, och han tyckte jag vara ganska bra, nån som kan rekomendera någon annan författare eller några böcker?
ALLT av Stephenson måste läsas!!Neal Stephenson – Snow Crash
Böckerfyll gärna på listan/kommentera den.
Mycket mer av allt det jag tyckte om i filmen; mer jargong, mer samhällskritik, mer våld, mer av alltihop. Den är värd att läsas bara för språket (om det finns en översättning skulle jag inte rekommendera den, alltså), och dessutom har den mycket mer som gör den läsvärd. Filmen är enormt bra, boken är bättre.'What's it going to be then, eh?'
There was me, that is Alex, and my three droogs, that is Pete, Georgie and Dim, Dim being really dim, and we sat in the Korova Milkbar making up our rassoodocks what to do with the evening, a flip dark chill winter bastard though dry. The Korova Milkbar was a milk-plus mesto, and you may, O my brothers, have forgotten what these mestos were like, things changing so skorry these days and everybody very quick to forget, newspapers not being read much neither.
Båda är bra på sitt sätt. Man har gjort en del onödiga avsteg från boken (tex ser inte direkt Malcolm McDowell ut som en fjortonåring...), men jag tycker att du bör läsa boken.Har sett filmen, men är boken som den.
Naturligtvis är den inte exakt som boken, men blev den avsevärt mycket sämre, like bra eller rent av bättre?
Jag gillar cyberpunk, men hatade den usla rullen (jag är inte road av två timmar "special effects är så billigt så vi behöver ingen intressant story"-action). Måste jag ändå se tvåan?The Matrix är lugnt den ultimata cyberpunk filmen, alla cyberpunk frälsta måste se den och uppföljaren som går ut på cinematografen i maj.
Jo du måste se tvåan.Jag gillar cyberpunk, men hatade den usla rullen (jag är inte road av två timmar "special effects är så billigt så vi behöver ingen intressant story"-action). Måste jag ändå se tvåan?