Nekromanti CyberTech

Devastator

Veteran
Det var kul att se lite korrekt fysik igen, det var ett tag sedan :)

Som Qass själv påpekar så väger inte ett huvud 2kg, utan snarare 7. Med pansar kan vi nog lugnt säga 10kg.
Det nya resultatet blir då att pallet hinner flytta sig 0,23 meter åt sidan innan det träffar marken. Lägg till att kulan deformeras och att huvudet faktiskt sitter fast, så inser vi att huvudet flyttar sig mer när ägaren rycker till av förvåning, än när kulan verkligen klubbar till det.

Jag hoppas vi kan släppa det här nu. Handeldvapen KAN inte skicka folk genom fönster, kasta dem över broräcken, eller ens fälla dem!
MEN! I neotech(och på TV) kan de det, för det är häftigare :)

Devastator

At my signal, unleash hell!
-General Maximus, Gladiator

Jon

Veteran
fast ett par artificiella ögon hade inte vatt fel så man sluppit dessa #¤%&* linser!!!!

Det går att operera ögonen med laser redan idag. En polare till mej har gjort det och han har numera helt perfekt syn. Kostade dock 30 papp :(

/Jon

Devastator

Veteran
och förstärkt kranium borde inte skydda halsen...

Det gör det ju faktiskt inte heller.
Bibeln, sid 187: "Hela huvudet inklusive ansiktet skyddas."
Alltså inte halsen.

Devastator

Krille

Super Moderator
"Jag är inte införstådd i tekniken, utan "har bara sett det på film". Så vitt jag förstått är en railgun ett vapen som skjuter en projektil i ljusets hastighet, oavsett avfyrningsmetod. Jag har tydligen misstagit mig."

Låt mig gissa, filmen var "Eraser" med Arnold Schwårztavad? /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

G

Guest

Guest
Re: Monoliteimplantat

tja... det kanske är en miss dom har gjort på neogames men man har inte det iaf. en artifciell arm har man bara känsel i om man opererar bort den på ett operationsbord eftersom man då ansluter den direkt till de normala nerverna men om man förlorat den genom skada så måste du ha DNS och cebralinterface. ett monolitimplanat däremot så har du ingen känsel eftersom du inte har ett DNS som krav och inte heller användsnågot nervarbete eller byte av helkroppsdel(om man byter delen så kopplar man ihop den med resten av kroppen). Jag ser ett monolitimplanat so en plast penis som kan fällas in och ut genom att man pumpar in blod i den.

Mvh Ezzy

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Ljud- och ljusfunktioner... HAHAHA!!!

Skulle bara säga att det där med ljud- och ljusfunktioner var det löjligaste jag hört...

Tänk dig, när man aktiverar hårtheten, *Spprrrooiiinnngggg* och blinkande i neongrönt och rött. Jag skulle då inte installera något sådant... Tänk dig xxx-filmer i N2, med könsorgan som fungerar som saftblandare... ROFL!
*alltid lika snuskig*

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Foggmock

Myrmidon
Läste i Illustrerad Vetenskap (mkt bra tidning) där någon frågade angående om man kan kastas ut ur saloonen och landa i vattenhon... svaret var enkelt:
med en Coltrevolver anno cowboymodell (ganska kraftfull, typ som Colt Manhunter i N2..) på fem meters avstånd träffas kroppen av en knuff motsvarande 0.18 m/s, dvs en örfil är mera... anledningen är missuppfattningen folk haft, från film och neotech. = ) folk har sett folk träffas av gevärkulor, och de kanske vacklade backåt ett steg och sen sjönk ihop...en domare hade visst dömt att det var mord när en snubbe hittades liggande vid sitt gevär, eftersom om han tagit självmord skulle han flygit bort från geväret.... snacka om blåst... iaf här fick ni lite till korrekt fysik osm förhoppsningsvis inte bryter mot Copyright-lagar eller liknande...
Källa: illustrerad vetenskap nummer okänt, 2000.

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"

Flyby

Veteran
Re: CyberTech [OT]

Det går att operera ögonen med laser redan idag. En polare till mej har gjort det och han har numera helt perfekt syn. Kostade dock 30 papp :gremfrown:

Där ser man. Inget för medelsvensson m.a.o. Det är ett påfund av rika, för rika.

// Flyby

Flyby

Veteran
Jag antar att filmen Flyby talar om är Arnolds Eraser. Det är väl den mest kända rullen där vapen som kallas railguns förekommer. Alla scener med de pangarna är dock bullshit.

Filmen jag pratar om är Eraser. Att scenerna med railguns är svammel fattar vem som helst. Att definitionen för en railgun inte var som den i filmen (som jag kommer ihåg det) är dock inte lika uppenbart.

// Flyby

Devastator

Veteran
Re: Monoliteimplantat

Nämen... Det har varit mycket yrande och gissande på forumet de senaste dagarna.
Bibeln, sid 187: "Detta är ett populärt cybernetiskt implantat som installeras i penis för att öka storleken och hårdheten."
Detta kan väl ändå inte misstolkas? Man har kvar orginaldelarna, men med lite extra shit. Diskussionen är ju överflödig.

Devastator

Pendragon

Swashbuckler
njae den klassiska och vad jag vet kraftigaste "cowboyrevolvern" var väl colts .45:or (Peacemaker mfl), jämförbar med en pistol kaliber .45ACP...
Ingen ärtskjutare precis men den står sig slätt mot en .50AE...
Vill ni kolla upp mer om cowboyrevolvrar och huruvida jag har rätt eller inte, vänd er till västernforumet... där finns säkert några vapenfetischister där också (det kryllar av dem här ju, mig själv inräknad)

Så de så!

smaffy

Hero
jag tycker faktiskt att dolda utrymmen i skallen är rätt användbara.. där kan man ju förvara jonglerbollar eller nått. [color:red]=o)</font color=red>
näe, ärligt. cybertech suger [color:blue]hårig</font color=blue> getpung. biotech borde vara äckligt mycket mer utvecklat, man borde kunna skapa hjärnvävnad utan fel, göra människan till nått superintelligent väsen. men icke. de bygger verkygshänder för folk som vill bli handikappade för resten av livet bara för att lättare kunna få detdär skitjobbet i gruvan..

död åt cybertech!

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

smaffy

Hero
Re: anständingt

näe. jag tror inte på millitär användning.
större delen av all cybertech kan slås ut av EMP. solstormar ska visst ha fått garagedörrar i canada att öppa och stänga sig massa gånger. tänk om gamelfars hjärtas vänstra kammares "mun" försöker sig på samma sak? jag känner på mig att det skulle gå stora epedimier av cybertech som krashade pga. elektriska vågor.

cybetech är dåligt.

smaffy är jag. blä.

smaffy

Hero
mjoff..
man kanske inte vill känna någon njutning alls. du måste ta med att folk kanske hatar att känna behag i dina kalkyler...!!

men.. en sak till. det skulle nog vara rätt svårt att hångla om man har en deltal styrenhet.. tja. tänk om man pussas och samtidigt försöker hacka sig in i NSA's hemliga cybercommandobas.. då kan nog allt hända. blä.

smaffy är jag. blä.

Gusman

Veteran
>däremot kan kulor orsaka sådan förvåning/smärta att personen faktiskt trillar omkull....
>
>Så de så!

Jepp.
Jag läste en gång, i min ungdom, en artikel i Guns&Ammo om en kille som blev rånad. Två nissar rusade in i hans affär med pistoler. Han greppar sin 44Mag under disken och drar mot dom. En tjuv vänder och springer, den andra lyfter sin pistol och skjuter. Han känner att han blir träffad och vacklar bakåt men stålsätter sig och skjuter tillbaka. Han skickar givetvis båda rånarna att möta sin skapare och ringer sedan polisen. Sedan börjar han lägga första förband på sig själv men hittar ingen skada. Den ena rånare hade en startpistol, den andra en 22LR revolver. Ingen av dom träffade affärsinnehavaren, men han kände klart och tydligt att han blev träffad. :)
Givetvis bedömdes det hela som självförsvar och han frikändes. Det utspelade sig i USA som ni förstår....

// Jörgen

"He who runs away, lives to run another day!!"