Jobbar just nu med en massa svartmagiska bevärjelser i förbannelsekategorin, besvärjelser som i de flesta fall leder till snabb och oundviklig död. Jag har en besvärjelse som dödar en fiende med omedelbart hjärtstopp, en besvärjelse som framkallar köttände flugor som på en halv minut tuggar i sig en hel människa så att bara benen är kvar, en besvärjelse som gör att fienden inom loppet av en sekund ruttnar upp, etc. Alltså fullkomligt livsfarliga besvärjelser som det inte finns någon chans att värja sig mot om man inte tillhör det fåtal som besitter en god portion förmåga till anti-magi. Det jag själv inser att jag måste göra är att göra denna besvärjelseuppsättning extremt sällsynt och svår att få tag på för de spelare som väljer att lira svartmagiker. Men någonstans ska den ändå finnas. Och dess blotta existens kryddar väl antagligen de mer mörka tongångarna i mitt spel.
Vad jag känner att jag behöver är lite synpunkter på existensen av ovillkorligt dödsbringande besvärjelser som vanliga rollpersoner egentligen inte har någon större chans att värja sig mot. Något särskilt som jag måste tänka på när jag nu har valt att ha med sådana dödsbringande förbannelser?
Vad jag känner att jag behöver är lite synpunkter på existensen av ovillkorligt dödsbringande besvärjelser som vanliga rollpersoner egentligen inte har någon större chans att värja sig mot. Något särskilt som jag måste tänka på när jag nu har valt att ha med sådana dödsbringande förbannelser?