Don Kennetho
Warrior
Re: 'Hit Points' är vilseledande.
Man måste först förstå att 'Hit Points' i själva verka är ett begrepp på hur bra du kan undvika skada, och på hur mycket skada du kan ta. När man stiger i level och får fler HP betyder det alltså att man blir bättre på att undvika skada, minimera skada, ta mer skada, osv.
Det där med att HP ska vara hur bra man är på att undvika skador och sånt finner jag lite underligt, HP tycker jag enbart verkar vara hur mycket däng man kan ta. Faller man ner i ett syrabad får man ett visst antal HP i skada och att ta det på rätt sätt måste ju vara synnerligen svårt.
Att säga att HP visar att man lär sig hur man ska ta stryk på ett bra sätt är naturligtvis bara ett sätt att rättfärdiga D&Ds regelsystem.
Don Kennetho
Man måste först förstå att 'Hit Points' i själva verka är ett begrepp på hur bra du kan undvika skada, och på hur mycket skada du kan ta. När man stiger i level och får fler HP betyder det alltså att man blir bättre på att undvika skada, minimera skada, ta mer skada, osv.
Det där med att HP ska vara hur bra man är på att undvika skador och sånt finner jag lite underligt, HP tycker jag enbart verkar vara hur mycket däng man kan ta. Faller man ner i ett syrabad får man ett visst antal HP i skada och att ta det på rätt sätt måste ju vara synnerligen svårt.
Att säga att HP visar att man lär sig hur man ska ta stryk på ett bra sätt är naturligtvis bara ett sätt att rättfärdiga D&Ds regelsystem.
Don Kennetho