Håller med, 3.x hade generellt väldigt bra artwork.krank said:Klart bättre med tiden mao =) Även om jag nog får tillstå att jag tycker mer om 3.x än 4.x rent artworkmässigt.
Den här hade jag inte sett förrut, jag gillar den ganska mycket faktiskt (så mycket att jag just köpte en Moldway box på eBay)God45 said:Moldvay D&D:
Jag gillar verkligen de svartvita bilderna Elmore gjorde för Mentzers Basic och Expert (har inte sett de övriga boxarna) och tycker att han borde ha gjort mer sådant då hans färgbilder kom att degenerera kraftigt ganska kvickt.God45 said:Basic D&D:
Så sant, så sant. Det var enda gången bilderna i D&D hade ett äkta konstnärligt värde, på riktigt. Ett geni. Han borde hänga på gallerier och vara värd miljoner.Hunk said:Det enda du behöver veta är:
1. Först var artworken ganska kass
2. Sedan kom Erol Otus - då blev den lysande
3. Sedan försvann Erol Otus - då blev den ganska kass igen
Erol Otus har gjort de absolut snyggaste D&D-omslagen (till Moldvayboxarna) och var i övrigt också den absolut skickligaste konstnären som jobbade på TSR. Säger någon något annorlunda har den personen objektivt sett fel.
Personligen har jag aldrig förstått charmen i de där knarkiga illustrationerna. Det är aldrig sådana scener som jag identifierat mig med. Jag är en sån där torrboll som gillar Gerald Brom och Keith Parkinson.Hunk said:Erol Otus har gjort de absolut snyggaste D&D-omslagen (till Moldvayboxarna) och var i övrigt också den absolut skickligaste konstnären som jobbade på TSR. Säger någon något annorlunda har den personen objektivt sett fel.
Jag håller nog med. De för mig inte in i någon form av stämning. Skulle de passa på väggen, som tavlor? Kanske, men inte hemma hos mig. För lite intressant symbolik, för plastig design på allting. Men som sagt, i vissa vardagsrum kanske de funkar.Necross said:Personligen har jag aldrig förstått charmen i de där knarkiga illustrationerna.
Det är Morgan Ironwolf, D&Ds kanske första ikoniska karaktärDen här hade jag inte sett förrut, jag gillar den ganska mycket faktiskt (så mycket att jag just köpte en Moldway box på eBay)