Anarchclown
Swashbuckler
Tycker att det är sjukt snyggt. Det tycker jag IOFS om mycket av Jehovas Vittnens pamfletter också. Men Parkinson har ett väldigt gammaldags bildspråk som tilltalar mig. Tyvärr är han ju död sedan några år nu.
Lustigt nog associerar jag också bilden med vakttornet.Necross said:Det där tycker jag var ett onödigt påhopp på mig. Lust att säga förlåt?Murkla said:Detdär var ju gräsligt. Vad är det, ett D&D för Jehovas Vittnen?
Det är ju upp till Murkla att avgöra.Argh! said:Lustigt nog associerar jag också bilden med vakttornet.Necross said:Det där tycker jag var ett onödigt påhopp på mig. Lust att säga förlåt?Murkla said:Detdär var ju gräsligt. Vad är det, ett D&D för Jehovas Vittnen?
Jag har däremot lite svårt att se varför jag ska be om ursäkt för att jag associerar en bild med Jehovas.
Själ tänkte jag mer på stilen som användes i Harlequin.-böcker förr i tiden. Samma färger och "rena" bildmanér.Argh! said:Lustigt nog associerar jag också bilden med vakttornet.Necross said:Det där tycker jag var ett onödigt påhopp på mig. Lust att säga förlåt?Murkla said:Detdär var ju gräsligt. Vad är det, ett D&D för Jehovas Vittnen?
Jag har däremot lite svårt att se varför jag ska be om ursäkt för att jag associerar en bild med Jehovas.
Men fortsätt gärna! Rub it in liksom! Mera tack!Arfert said:Själ tänkte jag mer på stilen som användes i Harlequin.-böcker förr i tiden. Samma färger och "rena" bildmanér.Argh! said:Lustigt nog associerar jag också bilden med vakttornet.Necross said:Det där tycker jag var ett onödigt påhopp på mig. Lust att säga förlåt?Murkla said:Detdär var ju gräsligt. Vad är det, ett D&D för Jehovas Vittnen?
Det är ju bara frågan om att vi har olika smak.Necross said:Men fortsätt gärna! Rub it in liksom! Mera tack!Arfert said:Själ tänkte jag mer på stilen som användes i Harlequin.-böcker förr i tiden. Samma färger och "rena" bildmanér.Argh! said:Lustigt nog associerar jag också bilden med vakttornet.
Hur menar du att liknelsen är "vansinnigt omogen"?Necross said:Märkligt, jag ser i princip inga stilmässiga likheter alls. Vansinnigt omogen jämförelse.
Rätt säker på att vitulv var sarkastisk...Necross said:Märkligt, jag ser i princip inga stilmässiga likheter alls. Vansinnigt omogen jämförelse.Vitulv said:Hahaha! Det finns onekligen stora stilmässiga likheter:
Till Elmore och Parkinsons försvar bör sägas att de aldrig producerat så här obehagliga psykopatleenden.God45 said:
Jag associerar mer med CoC - en grupp människor har just sett Yog-Sothoth och missat sitt SAN-roll.Svarte faraonen said:Till Elmore och Parkinsons försvar bör sägas att de aldrig producerat så här obehagliga psykopatleenden.God45 said:
Helt santJag associerar mer med CoC - en grupp människor har just sett Yog-Sothoth och missat sitt SAN-roll.
Äh, jag överreagerar väl så klart. Ber om ursäkt. Jag har bara jävligt svårt för att förknippas med kristna sekter - det är bland det vidrigaste jag vet.Vitulv said:Hur menar du att liknelsen är "vansinnigt omogen"?Necross said:Märkligt, jag ser i princip inga stilmässiga likheter alls. Vansinnigt omogen jämförelse.
Ja, det är ju populärt här. Oklart varför dock.Spider Jerusalem said:Rätt säker på att vitulv var sarkastisk...Necross said:Märkligt, jag ser i princip inga stilmässiga likheter alls. Vansinnigt omogen jämförelse.Vitulv said:Hahaha! Det finns onekligen stora stilmässiga likheter:
Jag är hyfsat okunnig, så du kanske kan svara på - är typ John Howe och Alan Lee också att betrakta som sådan Harlequin-stil?Arfert said:Själ tänkte jag mer på stilen som användes i Harlequin.-böcker förr i tiden. Samma färger och "rena" bildmanér.Argh! said:Lustigt nog associerar jag också bilden med vakttornet.Necross said:Det där tycker jag var ett onödigt påhopp på mig. Lust att säga förlåt?Murkla said:Detdär var ju gräsligt. Vad är det, ett D&D för Jehovas Vittnen?
Nej, jag var inte sarkastisk. Jag tycker att Parkinsons bildspråk liknar den bilden jag postade. Både Parkinsons bilder och Jehovas-propagandan har det där rena, oförstörda och tillrättalagda i sig.Necross said:Ja, det är ju populärt här. Oklart varför dock.Spider Jerusalem said:Rätt säker på att vitulv var sarkastisk...Necross said:Märkligt, jag ser i princip inga stilmässiga likheter alls. Vansinnigt omogen jämförelse.Vitulv said:Hahaha! Det finns onekligen stora stilmässiga likheter:
Bra.Vitulv said:Däremot så menar jag ju självklart inte att dra paralleller mellan de som tycker om Parkinsons konst och religiösa sekter.