Andy
Vila i frid
Varför har ett brädspel som D&D (framför allt version 4.0) ett eget rollspelsforum. Borde inte diskussioner om tabeltop ligga på "Övriga spel"-forumet?
(SMILE)
(SMILE)
Jag anade det. Då vill jag passa på att säga:Andy said:Men denna tråd var ganska dumt av mig att starta för jag ville bara prata skit om D&D4.0 och reta fansen.
Det är en betydligt intressantare diskussion. Men den bör förstås föras på Dungeons & Dragons-forumet och ingen annanstans.Andy said:Kan man spela D&D4.0 utan golvplaner och satsa på mer rollspelande eller förlorar man förmycket av alla de saker som finns med i grundboken då?
När jag skapade en karaktär så hade jag svårt att se någonting annat än en golvplan och figurer (minis) framför mig. Men det kanske är så man ska spela det, som ett avancerat Hero Quest.
Det, öh, tvivlar jag på. Att godkänna att neanderthalare ska få kallas "människor" är ganska långt ifrån att gå med på att neandertalare är de enda sanna människorna och att de här nymodiga Homo Sapiens egentligen bara är bleka kopior...Hunk said:Min förhoppning är att Krank inom ett år kommer att hävda att D&D är det enda sanna rollspelet !
For what it's worth:Men denna tråd var ganska dumt av mig att starta för jag ville bara prata skit om D&D4.0 och reta fansen.