Nekromanti D&D:s olika upplagor

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Mr Arneson

Tja, han verkar vara en trevlig farbror, men han var lite stöddig när Blackmoor skulle ges ut igen (typ "ingen har gjort det bättre sen Blackmoor, och ingen d20-förläggare vet hur man gör, men jag ska minsann visa hur det ska göras").

Men...

Dave Arneson fick ett slaganfall och planerna har lagts i malpåse. Tråkigt, men jag tycker att han verkar vara den vettigaste av det ursrpungliga gänget. Med undantag för Skip Williams då. Han verkar riktigt vettig.

M.

Rosen

Myrmidon
Re: Mr Arneson

Tja, han verkar vara en trevlig farbror, men han var lite stöddig när Blackmoor skulle ges ut igen

Kanske; jag får vanligen intrycket att hans stöddighet främst riktar sig mot en viss jämnårig uv som han tycker tar åt sig äran för saker och ting - han har iaf ett synligt behov av att påtala att Blackmoor minsann kom före Greyhawk.

Dave Arneson fick ett slaganfall och planerna har lagts i malpåse. Tråkigt,

(kollar...) På castleblackmoor.com står det så här, daterat 13/3:
"Dave recently had a stroke, he is doing fine and is recovering nicely, and continues to work hard on many fronts. (...) 3rd Edition version of Blackmoor is nearing completion"

--
Åke

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Men efter lite mer grävande...

...hittade jag att släppet ska ske i mars 2004, vilket inte skett, så det dröjer nog en stund till. Men det kanske dyker upp när som helst!

Magnus

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Mr Arneson

Med undantag för Skip Williams då. Han verkar riktigt vettig.
Jag saknade ett stort "smiling face" efter den utsagan. :gremsmile:

Förutom att Skip inte har ett dugg med det "ursrpungliga gänget" att göra.

/Mikael - undrar om Skippy har gjort något vettigt alls

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Urpsrung och ursprung

Han var ju med bra himla tidigt, har jag för mig. Och om jag fick säga något så tycker jag att The Sage har gjort en del bra, som Cry Havoc tex.

M.

:gremlaugh:

anth

Vetefan
Re: Urpsrung och ursprung

Och om jag fick säga något så tycker jag att The Sage har gjort en del bra, som Cry Havoc tex.
Självklart blir Cry Havoc bra - man jämför ju med Miniatures Handbook. :gremsmile:

Rosen

Myrmidon
Ack

Fan vad tiden flyger...

...hittade jag att släppet ska ske i mars 2004, vilket inte skett,

Tja, såna förseningar är ju den här branschen rätt van vid. (-:
Det har ju inte rapporterats om några nya slaganfall (väl?) så jag skulle gissa att den ligger på "minst 90% klar"-hyllan som alla spelkonstruktörer brukar ha. Därifrån är det mest en fråga om att få ändan ur vagnen.

--
Åke

Oldtimer

Slava Ukraini!

Han var ju med bra himla tidigt, har jag för mig.
Om jag inte minns fel jobbade han i TSR:s butik ett bra tag i början. Så även om han var med, var det inte i rollen som speldesigner.

Sedan tycker jag väl att Cry Havoc är sådär. Ingen 10-poängare, men heller inte så illa som hans ständiga klavertramp som The Sage.

/Mikael

Staffan

Myrmidon

Tja, han sköter ju inte sin frilanssyssla som "Sage" särskilt bra i alla fall. I den senaste månatliga chatten på Wizards site var det någon som frågade honom något om vad som stod i DMG-erratan som hade kommit ut någon vecka innan, och hans svar var "Va, har den kommit ut?" Som regelexpertis fungerar Skip Williams och Wizards kundtjänst bäst som speglar. Om man frågar dem något kan man vara rätt säker på att vad de än svarar så är det det andra alternativet som är rätt.