Nekromanti D&D6 Raser

Big Marco

Läskig
Re: Det enda felet

Det finns massor av anledningar för DEF, i NO:s fall berodde det på att jag (givetvis) ville pilla på saker, justera och förbättra fram till sekunden innan härket skickades till tryckeriet. Det är sällan så att en modul är helt klar en lång tid före tryck - oftast sker arbete med den in i det sista.

Rosen

Myrmidon
Re: Så här: ...

Kort sagt - så är du flexibel.

Tackar! Jag försöker iaf vara det...

Jag kollade faktiskt in ett par gamla Rubicon i veckan och titta på dina alster i ett annat ljus nu.

Um, hur tittade du på dem förut..?
(Gissning; de var inte bra för de såg inte ut som bilder av Nisse Gulliksson? Det var ett allmänt problem som tecknare fick dras med på den tiden.)

Rubicon 8 (okt 1990) med artikeln Kampanjer i Khelataar. Mina favoriter av illustrationerna de på är s7 och s8.

Den på sidan 8 är fö ett exempel på problemet med Lancelots bildutrymmes-höftning, för ibland beräknade de fel. I tidningen fick den beskäras nedtill vid tjejens midja/främste killens armbåge för att passa in på sidan, men originalbilden fortsatte en bra bit längre ner:

(Fast här är den förstås rätt hårt beskuren till höger istället...)

--
Åke

Big Marco

Läskig
Re: Tre svar

Cirka 4000 till 6000 exemplar. Kanske mer ifråga om DoD6 och Eon, men absolut inte över 10 000 ex.

Jasså? /images/icons/wink.gif

Staffan

Myrmidon

Hur mycket har Eon sålt då? Det skulle vara intressant att ha lite försäljningssiffror på svenska rollspelsprylar, gärna att jämföra med hur bra utrikiska spel har sålt här.
Iofs har jag märkt en viss ovilja att dela med sig av dylika siffror, vilket jag har en ganska begränsad förståelse för... vad förlorar man egentligen på att tala om sina försäljningssiffror? Andra brancher verkar vara rätt glada på att tala om dem.

Zizop

Swordsman
Re: Så här: ...

(Gissning; de var inte bra för de såg inte ut som bilder av Nisse Gulliksson? Det var ett allmänt problem som tecknare fick dras med på den tiden.)

Nope! Faktiskt inte. Jag menade att jag tittade på dem för bildens skull och inte som en illustration till texten.

Nisse var inte min favorit bland illustratörerna på den tiden (eller nu). Snälla - hacka inte på mig för det. Nisse är riktigt jäkla bra, men han är inte min favorit. Smaken är som baken.

Eksem

Champion
Re: Förtydling

Så ett äventyrt till exempelvis Neotech säljer i c:a 200 ex? Det lär knappt ens gå runt ju! Konstigt, och väldigt synd.

Vindhand

Myrmidon

vad förlorar man egentligen på att tala om sina försäljningssiffror?

Det går att kolla upp siffror, antydningar är säkrare... Jag kommer t.ex att tänka på ett tillfälle i modern tid då alla de tre då populäraste svenska rollspelen vart och ett sålt bättre än sina konkurrenter, vilket naturligtvis är omöjligt

/images/icons/grin.gif

Re: Oj

Det är inte många spel som kommer så lågt som 100.000... Ens om man "bara" räknar rena tillverkningskostnader. Det som krävs är därför en salig blandning av entusiasm (det här bara måste finnas i tryck också!), optimism (tillräckligt många kommer att vilja ha spelet för att det åtminstone skall gå runt) och ren galenskap;-)

/a & t