Hey, han frågade vad folk trodde. Det där är vad jag tror.
/Mikael - som blir lite trött på att folk har så mycket förutfattade meningar
Tja, Det kan ju vara tråkigt... Å andra sidan är det D20 och jag har sett ett och annat system med den motorn numera så _helt_ vansinnigt att uttala sig innan man sett boken är det nog inte.
För mig var CoC-d20 det riktiga testet. När jag sett det krasha och brinna (IMHO) så kan jag inte upparma så mycket "öppet sinne" för D20-Modern. Visst är det _möjligt_ att de lyckats denna gång och gjort några geniala förändringar för att få det hela att fungera bra, men allvarligt talat känns det inte så sannolikt.
Det lilla jag hört bekräftar snarast mina farhågor. Krystade klasser som "Tough Hero" och "Quick Hero" och folk som struntar i hagelgevärsbeskjutning för att de är så fruktansvärt tuffa låter inte precis som det nyskapande (av D20) som skulle krävas för att jag skulle tycka det var lyckat.
Det dock en _förutfattad_ åsikt och om det dyker upp skäl att ompröva den så gör jag det. Det skall dock mycket med fördelar till för att hela HP/Level/klass-mekaniken skall kännas motiverad i jämförelse med alla andra system som hanterar nutid helt ok, utan detta schabrak