mcwolfe
Veteran
Förstår inte varför folk får för sig att bara för att det utspelas i nutid så måste det vara realistiskt. Jämför med t.ex Feng Shui, som är nutid, och sagolikt orealistiskt. Själv skulle jag vilja lägga in D20 i en skala som påbörjats av Gurps och Hero.. Där Gurps är ena extremen och D20 den andra.
Exempelvis kan jag tänka mig att D20 skulle funka väldigt bra i lite mer cinematiskt spel, t.ex Indy Jones, div. martial arts-filmer, Dödligt Vapen mm mm.
Ang hitpoints så är det så att de använder gamla systemet, med ett tillägg (som jag först tyckte var en lite dålig kompromiss, men som efter lite eftertanke visade sig vara rätt bra). Grejen är att om man får skada mer än sin constitution så måste man slå ett fortitude-save. Misslyckas man hamnar man automatiskt på -1 hit point.
Detta innebär då att knytnävsslagsmål kan hålla på i evighet mellan två dugliga kämpar (se slutscenen i t.ex clintans den stora fighten (glömt engelsk titel)), medans skjutvapen mm är rejält mycket farligare, och kan avgöra en strid på en eller ett par skott.
McWolfe
Exempelvis kan jag tänka mig att D20 skulle funka väldigt bra i lite mer cinematiskt spel, t.ex Indy Jones, div. martial arts-filmer, Dödligt Vapen mm mm.
Ang hitpoints så är det så att de använder gamla systemet, med ett tillägg (som jag först tyckte var en lite dålig kompromiss, men som efter lite eftertanke visade sig vara rätt bra). Grejen är att om man får skada mer än sin constitution så måste man slå ett fortitude-save. Misslyckas man hamnar man automatiskt på -1 hit point.
Detta innebär då att knytnävsslagsmål kan hålla på i evighet mellan två dugliga kämpar (se slutscenen i t.ex clintans den stora fighten (glömt engelsk titel)), medans skjutvapen mm är rejält mycket farligare, och kan avgöra en strid på en eller ett par skott.
McWolfe