Nekromanti Dagens ämne; Magi

Morgoth

Swashbuckler
Re: CCC [OT]

"Äh, det är ju jag som är lugnt värst"

Skäm inte bort dig själv. Under hela tiden vi hållit på, har jag kladdat nån kass novell om en påtänd tomte och ett litet struntarbete om religion (och vad spelar det för roll, egentligen?).

Jag tycker däremot du har gjort typ... mest, faktiskt. Klart, Dnalor har ju jobbat väldigt mycket också. Kim har väl skrivit en massa, men har väl endast postat några bilder?

/Morgoth@rules.it [hemsida] - nu blir det morgongröt

Cybot

Mest spelbar
Metar med magi

På något sätt känner jag det som om Pale Imp är inne på rätt spår när det gällde Anglosaxiska synen på oknytt.

Jag menar så här.

Järn, Kyrkklockor, Tid = civilisation.

Tidlöshet, Oknytt, mörka skogar osv = Anti-civilisation

Så det bästa sättet att motverka Oknytt är att utsätta dem för det civiliserade.

Pale Imp

Swordsman
Re: Regler och mystik

Jo, jag och Dnalor kom fram till samma slutsatts sent igår kväll. Vanlighet, användbarhet och hemlighetsfullhet är bra sätt att få fram just mystiken.

Men jag tror det förbättrar mystiken i magin om man bakar ett "element of surprise" (som pratchett skulle sagt) i magireglerna.

Mystik... överaskning... om man sätter in choklad i magireglerna också har man ett kinderägg!./images/icons/wink.gif

Man Mountainman

Storsvagåret

jag har pluggat lite om vilka droger det fanns under femtiotalet

Jasså? var hittade du information? Internet? Jag försökte, men gav upp. Research är inte min starka sida.

Pale Imp

Swordsman

Internet är inte så fritt som det brukade vara... suck... kolla kult v1 regelboken. det står en hel del om många droger där iaf.

Rising

Vila i frid

"Jasså? var hittade du information? Internet?"

Nej, jag åkte tidsmaskin tillbaka till 51 och tog heroin med Stan Getz och grabbarna... Ja, självklart sökte jag på internet. Det finns ju hur många sidor som helst som varnar om drogers skadeverkan, så det är verkligen inte svårt att leta. Behöver du ett ställe där man kan hitta i stort sett allt (inkl. droghistoria) så är erowid ett bra ställe att börja på.

Men oroa dig inte. Pappa Rising fixar den artikeln.