Nightowl
Champion
Vem vinner?
Erik
Erik
...och så ringer mat- och sovklockan.Darkseid skrattar ondskefullt.
Jo, det låter mer rimligt.Dessutom är Kalibak en kille som blivit så illa behandlad av sin pappa som man kan bli, så han är precis den sortens typ som Bamse skulle göra snäll.
Gosh... de är ju sant. Min Skalman Fu är svag, jag har totalt förbisett hans fulla kapacitet. My plan is doomed!Sedan har jag en observation: han har byggt om sig själv så en del av honom är större på insidan än utsidan, har konstruerat en maskin som kan färdas vart som helst i tid och rum... och är besatt av att kontrollera sin egen tid. Sammanträffande? I think not. (Skalman, alltså.)
Jag fattar inte. Visserligen är min kunskap om Darkseid hämtad från ett par nummer av Stålmannen från 1990 eller så, som jag inte läst om på säkert tio år minst, så det kanske har något med den saken att göra? Jag är väldigt obildad på DC-serier i allmänhet. Annars diggar jag beskrivningen av Skalman ovan och undrar helt enkelt vad poängen är.Sedan har jag en observation: han har byggt om sig själv så en del av honom är större på insidan än utsidan, har konstruerat en maskin som kan färdas vart som helst i tid och rum... och är besatt av att kontrollera sin egen tid. Sammanträffande? I think not. (Skalman, alltså.)
Skalmans mest fascinerande uppfinningar är knutna till att manipulera tid och rum (jag glömde hans "hopfällbara" helikopter som får plats i en handflata). Samtidigt är han själv besatt av tiden, när han väl rör sig har han blixtsnabba reflexer, och ingen vet hur gammal han är (ungefär som det brukade vara med Wolverine, typ - där har vi en annan crossover jag gärna vill se, gärna under spanska inbördeskriget). Det senaste kan bero på att han är sköldpadda...Annars diggar jag beskrivningen av Skalman ovan och undrar helt enkelt vad poängen är.
Galactus är ju en fiende som bör överlistas, och klarar Reed Richards det klarar nog Skalman det också. Intelligens och planering är hans forte, inklusive fuskplanering av typen "i själva verket visste jag detta hela tiden!" (även känt som "vad Batman gör i Justice League").Skalman vs Galactus?
Jävla våp, det har vi ju visst gjort...men eftersom vi aldrig någonsin sett en annan sköldpadda i Bamse
Fast Bamse är kusin med en tvättbjörn, så det är antagligen inte samma sorts sköldpaddor bara för att han kallar dem släkt... ...vilket gör att my point holds. (Folks förmåga att föröka sig över artgränserna i Bamse är inte direkt utforskad. För att vara så bleedin' liberal är den hyfsat fixerad på förhållanden av samma art - och innan Feliath börjar rya och kalla mig våp över Ola Grävling och Mickelina, är min poäng snarast att vi inte vet om de kan få valpar.)De är vanliga jättesköldpaddor fast de kan tala, mörkare gröna än Skalman och dissar honom för hans hetsighet.
"Skalman är Skalman."Så... vad du säger här är alltså att Skalman ... är från framtiden? Eller en magiker? Eller en gud i mänsk--- skäldpaddelig form? En galen vetenskapsman?
I see that theory and raise with this (som jag inte tror på, men på tal om "Gud i människohamn" och "galen vetenskapsman" i samma mening):Min teori är att Skalman är en "alternate reality"-variant av Dr. Doom.
Vad förväntar du sig av ett ställa där förökning går till så att en mamma och en pappa tycker om varandra och... "kramar varandra lite extra hårt", som jag har för mig att det står när Bamse och Brummelisa skaffar snorungar.Folks förmåga att föröka sig över artgränserna i Bamse är inte direkt utforskad.