Nekromanti Dagon m.m.

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: 90$....

Kolla in Hobbygames... Mer humana priser...

Förövrigt så tycker jag rollspelsböcker är billiga. Ska aldrig klaga över dess priser. Kommer ihåg då jag köpte kurslitteratur för 1000kr styck (böcker i sidantal med normal regelbok) och de står där så fint oanvända i hyllan.

Bosse_UBBT

Swordsman
Walkes in the Wastes

Hur bra är egentligen Walker in the Wastes egentligen? Har en längre tid nu varit intresserad av den kampanjen men varit lite tveksam till att lägga ut det som behövs för att ta hem ett ex (särskilt efter att jag lade ut stora summor på Horror on the Orient Express, som jag inte riktigt anser håller måttet).

F.ö. så är jag lite tveksam till At Your Door. Visst, den innehåller bra delar (Landscrapes) men vissa delar är pinsamt dåliga. Jag tror bestämt att deläventyret med den kvinnliga bodybildaren är det sämsta jag läst till Call of Cthulhu. Fy faen.

Och till skillnad från vissa andra här så anser jag att Dagon är en riktig jävla skitfilm. Nog den sämsta film jag sett sedan Molok på Umeå Filmfestival för nått år sedan. Hur någon kan se något bra med den här filmen är ett mysterium för mig.

Eksem

Champion
Re: Walkes in the Wastes

"Hur någon kan se något bra med den här filmen är ett mysterium för mig. "

Fiskzombies! Arrrr!
I ärlighetens namn gillar jag inte filmen som helhet alls egentligen, men det är så mycket med den som i kombination med Innsmouth-modulen och Lovecrafts novell The Shadow Over Innsmouth går att sammanfoga till en extraordinärt häftig serie Call of Cthulhu-äventyr som dessutom skiljer sig från den vanliga CoC-mallen.

Re: Walkes in the Wastes

Fiskzombies! Arrrr!

Som deras reprensentant så vill jag bara meddela att dom föredrar att bli kallade för "Fiskmänniskor"

Dom anser att namnet "Fiskzombies" är grovt kränkande.

Folket från Innsmouth och andra byar befolkade utav Fiskmänniskor kräver nu en skriftlig ursäkt och din förstfödda.

- Meddelande från Halvard Torskson, V.D.A.D. (Världsförbundet för Dyrkare av Dagon)

:gremlaugh:

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
The windwalker responds...

" Hur bra är egentligen Walker in the Wastes egentligen? Har en längre tid nu varit intresserad av den kampanjen men varit lite tveksam till att lägga ut det som behövs för att ta hem ett ex (särskilt efter att jag lade ut stora summor på Horror on the Orient Express, som jag inte riktigt anser håller måttet)."

Som jag nämnde när jag skrev mina rekommendationer: det här är MINA favoriter..*S* Gillar du verkligen inte "Horror on the orientexpress" är det verkligen inte helt säkert att du skulle bli positivare inställd till "Walker in the wastes". Jag är möjligen lite för opartisk när det gäller det mesta som pagan-publishing har gjort, men jag anser fortfarande att den innehåller det ENDA äventyret med min namne som är värt namnet..*Bad jokes inc.*

:gremlaugh:

" F.ö. så är jag lite tveksam till At Your Door. Visst, den innehåller bra delar (Landscrapes) men vissa delar är pinsamt dåliga. Jag tror bestämt att deläventyret med den kvinnliga bodybildaren är det sämsta jag läst till Call of Cthulhu. Fy faen. "

Tror inte du delar min humor: "No pain, no gain" kan man ju bara skratta åt tycker jag, vilket nog var den generella avsikten. Jag menar, bara titlarna säger väl något om deras egen uppfattning angående seriositetsnivå! Ho, ho, ho..

Och till skillnad från vissa andra här så anser jag att Dagon är en riktig jävla skitfilm.

Tror bara att jag sade "någorlunda hyfsad" själv faktiskt, men då jämför jag givetvis med andra, riktigt patetiska, Lovecraft-alster. Än en gång, det är nog frågan om rätt sorts humor (för genren, det finns otroligt många usla zombierullar som du vet!), sorry..*S*

Siadan

Veteran
Countdown på Tradition

Var på GothCon en kort sväng i påsk och såg två ex av Countdown i Traditions hyllor. Kommer inte riktigt ihåg vad dom skulle ha för dom men med tanke på att dom tokrear allt möjligt där numera så kan man säker göra sej ett klipp.