Rymdhamster;n102955 said:
Vad pratar du om? Det där låter ju AWESOME! Shit, nu vill jag spela nått heistscenario med liknande regler. Typ att grundegenskaper motsvarar HP och så väljer man grundegenskaper baserat på konflikten man försöker lösa. Slår man på varandra använder båda fysik, men i bluffsituationen skulle kanske bluffaren köra på utstrålning mot offrets intelligens: kan bluffaren övertyga offret innan offret ser igenom bluffarens skitsnack och tröttnar på dennes "charm". Så scenaroin där man har multipla personer att lura iväg, och i vissa fall måste det ske i en bestämd ordning för att det ska funka, så kan man hjälpas åt för att förvirra och nöta ner offren snabbare.
Aaaaaaaaaah! Det här skulle ju kunna vara så COOLT! Varför ger du mig sånna här spännande tankar, Jocke?
Nu är det ju coolt för att du lägger till massa coola saker
OM det var mer
SL: Vakten tittar argt på dig, vad gör du?
Spelare ett: Jag bluffar!
Spelare två: Jag bluffar också, men mot den andra vakten.
Spelare tre: Om jag kommer från sidan får jag fucktime på den andra vakten då?
SL: nej, han har sett dig.
Spelare tre: (tänker efter en stund) Nä, då bluffar jag den första vakten jag också.
SL: Okej, den första vakten är bluffad, så det tar en runda innan han klan agera. Den andra vakten gör sig redo för att BLUFFA TILLBAKA!
Då är det lite trist i stället.