Nekromanti DanCon IV! …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Vilka spelar vad?

Jag kommer att hålla i D&D Miniatures.

Annars har jag Carcassonne, Groo-kortspelet, Kingdoms, Bilbo-brädspelet, Sagan om Ringen-brädspelet, Junta, Quest, Drakborgen (gamla), A-maze-ing Labyrinth, samt en massa andra spel.

Och skitmånga rollspel förstås.

Sodivra

Champion

Jag tänker spela rollspel. Ge mig! Gärna kufiska projekt vi hört om på forumet.

Jag tänker uppenbarligen också delta i Memoir 44 (som jag inte testat) och minimästerskapen. Jag antar att detta inte tar för mycket tid i anspråk. (?)

Jag tar med mig Universalis, ett dogmaspel, och kanske Matrix-rollspelet också. Det var rätt läckert.
Twilight Imperium 2 (rymdpolitik och strategi) eller Space Hulk (one on one-rymdklaustrofobi) tar jag med mig om någon känner för läckert rymdbrädande.
IceHouse och Once Upon A Time kanske är lite onödiga, då jag utgår från att det kommer finnas en del sådana på plats, men det är ju inte så att de tar mycket utrymme eller så.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Linköpingsgänget

"Trygg-Torkel är det perfekta tidsfördrivet när det gäller långa bilfärder."
Trygg-Torkel? Jag kommer att klassa er i Trygg-Torkel.. Men vänta? "Vem är det som kör egentligen?" :gremtongue:

"Dessutom kommer jag att ta med mig min digitalkamera och dokumentera hela spektaklet."
Jag ska banne mig sno din kamera för att knäppa några knäppa kort på dig också, din lurk! :gremsmile:

Mer info om husbilen.. Sex personer kan åka med i den (och sova i den).. Två får sitta fram och köra och fyra kan sitta vid bordet.. Det finns en passage mellan hytten och övriga stället, så inga behöver sitta isolerade (om ni inte vill det då).. Dessutom finns det nog med plats för att plocka med allt ni känner ni behöver.. Antagligen kommer husbilen att värmas upp med gas.. Jag får se, för jag vet inte hur man gör... än.. :gremtongue:

Jag har räknat till att Yassilus, Dimfrost, walium, Snigel och jag kommer att åka med, så det innebär att det bara finns plats för en till.. Hur ni Linköpingsbor tar er till Norrköping så ni reda ut på egen hand, men Dimfrost har väl annars bil? Den kan stå på gatan utanför min lägenhet över helgen..

/Han hoppas nu att inget oförutsett händer så att han inte kan åka

Man Mountainman

Storsvagåret

Jag tänkte plocka med mig Teenagers from Outer Space som är ett humorrollspel om tonåringar i en märkligt 80-talsliknande framtid som blivit invaderad av utomjordingar. Det går föredömligt snabbt att göra rollpersoner och lira.

Jag plockar också med två kopior av Universalis, (varav en är Rickards). Läs Arvids inlägg för info om Universalis. :gremsmirk:

Troberg

Sinister eater
Re: Fortskaffningsmedel

Fan Troberg, menar du att du faktiskt äger fordonet i fråga eller jajvar du våra arslen?
Har beställt en likadan, fast silverfärgad. Kommer månadskiftet mars-april. Är jag nöjd med den kommer jag att beställa en annan minihoj också. De jag känner som skaffat sådana har varit mycket nöjda och till de priset kan det inte bli så värst mycket fel i vilket fall.

Kolla på http://riskok.se, om vi blir tillräckligt många så kan vi ha en wrnu-minicruising!

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Memoir 44

Jag har tokfastnat för Memoir 44 och undrar om det finns någon som är intresserad av att spela ett par snabba omgångar på DanCon?
Gärna det.

Sen frågades det om spel. Jag äger Trivial Pursuit och ett schackbräde, och det blir nog inte med. :gremgrin: Däremot tar jag nog med M&M och Feng Shui oombedd och ser om nån mot förmodan erbjuder sig att spelleda (har icke spellett förr, tänker inte skämma ut mig på DanCon med att SL:a för första gången. :gremwink:). D&D, Skymningshem och CoC kan tas med på begäran.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Fråga om spel

Ta med dansmatta!

(som om rollspelsnördar inte är tillräckligt svettiga som det är :gremsmile: )

Rickard

Urverk speldesign

• Cepespelet - Kortspel gjort utav vår förening
  • Feng Shui - som andra kan ta med - ju fler böcker desto sämre rollspel... eller något.. Jag har nog fått tag på några tilläggsböcker vid det laget men orkar nog inte ta med dem..
  • Videokasett - innehållandes rollspelsrepotaget som teveprogrammet Samantha gjorde
  • Universalis - ok,

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Du ska spelleda DERPG! :D [NT]

Näe, jag trodde att det var Dante som skulle spelleda TDERPG? Eller möjligtvis du, då. :gremgrin:

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances

Hur ni Linköpingsbor tar er till Norrköping så ni reda ut på egen hand, men Dimfrost har väl annars bil? Den kan stå på gatan utanför min lägenhet över helgen..
Eventuellt har jag inte det. I så fall får vi väl ta pendeln.

/Dimfrost

walium

Ganska töntig, faktiskt

Trygg-Torkel och mina D&D minis. Om det efterfrågas så skulle jag även kunna ta med M:UA och köra det äventyr som medföljer spelledarskärmen. Eller den beryktade "Robins Laws of Good Game Mastering".

Organ

Out of time, out of mind
Re: Fortskaffningsmedel

[ QUOTE ]
Har beställt en likadan, fast silverfärgad. Kommer månadskiftet mars-april.

[/ QUOTE ]

Ey, respekt mannen, respekt! :gremcool:

/Anders (Som önskar han hade mc-kort :gremfrown: Fast om han ber snällt kanske han får sitta på Trobergs bönpall? :gremwink:)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Vilka mer från Lin- och Norrköping kommer att dyka upp?
Jag vet inte om jag kan komma, men jag ska fundera på det.

/tobias

Feliath

Swashbuckler

Jag kommer att ta med mig mina BRAWL!-lekar (hela Original-setet och halva Club Foglio), Once Upon a Time, Kill Doctor Lucky (Ha! Jag kan höra ångestskriken härifrån!) och förhoppningsvis ett Staden-scenario som jag avser spelleda. Other than that...tja, jag vet inte. Jag äger inte så mucket mer, utom Inkognito och det är infernaliskt gigantiskt. I vanliga fall uppskattar jag det, men det gynnar inte bärbarheten :gremtongue:

/Feliath - så inkognito att han ser ut som Ambassadören

walium

Ganska töntig, faktiskt
Troberg på sadeln med sitt Organ på bönpallen?[NT]

Låter rätt obekvämt faktiskt :gremsmile:

Korpen

Hero
Re: ännu bättre: jag tar med två. [nt]

Det är skitskoj att spela fightingspel på dansmatta, dessutom bra motion :gremsmile: