Nekromanti DanCon IV! …

Feliath

Swashbuckler
Fel Frisör! [OT]

Jack the Ripper som barberare
Nämen, du kan ju inte använda Jack the Ripper i en liknelse om olämpliga barberare, heller!
Säg efter mig, barn: Sweeney Todd.
:gremgrin:

/Feliath - Demon Barber of Fleet Street

Troberg

Sinister eater
Medveten om det, ville inte göra det för lätt [OT]

NT, men det fick inte plats i rubriken.

Quan'talis

Swashbuckler
:(

På grund av omständigheter utanför min kontroll (det är Makterna! I Mörkret!) kan jag inte komma den här gången. Ni andra kan lämpligen hålla en tyst minut mellan 15:03 och 15:04, men däremot behöver ni inte ordna någon insamling för katastrofens offer.

Jag passar samtidigt på att avboka min plats på Själsslukaren Herr Nils Hotell, i fall han råkar läsa det här. Annars märker han väl att jag inte dyker upp, kan man tänka sig.

Nightowl

Champion
FEMTE MARS?!?

Min fästman är i Staterna, jag är gräsänkling, men åker till Stockholm för att möta honom igen... DEN HELGEN!?

JAG KAN KOMMA FÖRBI PÅ DANCON!!! :gremlaugh:

Erik

Nightowl

Champion
Re: Yay! …

Jag kan inte i ärlighetens namn lova hur länge jag kan stanna; jag och sambon har också vikt lördagen för att shoppa litegrann, och så måste jag övertala honom att utsättas för en samling* nördar. Han är visserligen själv en ultranörd men har tidigare uttalat sig negativt om rena konvent, medan han har varit väldigt positiv till, säg, den spelhelg som jag och mitt gamla gäng ska arrangera för oss själva på Kristi Flygare.

DanCon är ju ett i sammanhanget privat och gulligt arrangemang, men det kan hända att han ändå är ganska neggo, och då jag inte stanna så länge för husfridens skull. Är han positiv kan jag däremot dra nytta av hans talanger när det gäller andra spel än rollspel; vi har en uppsjö av video-, kort- och brädspel här hemma som jag kan ta med, men jag skulle vara mer happy om han kunde demonstrera , eftersom han faktiskt spelat dom. Då kan vi nog bli där hela dan.

Erik

*Vad är kollektivordet för nörd? Flock? Skock? Odör?

Hellzon

Långsamma Vargen
Karta? Och nanna kudden...

Vägbeskrivning och karta e-postas till de som anmäler sig.
Det börjar dra ihop sig, så det skulle vara kul att se kartan. Lite lättare att planera bussresa om man vet var man ska liksom (Jaja, Örby, men sen då?). :gremwink:

Sovplats är nog säkrast att boka in också. Hos Herr Algstrand eller Herr Nils spelar mindre roll, bara det finns en liten plätt för liggunderlaget.

Storuggla

Champion
Re: Karta? Och nanna kudden...

"Det börjar dra ihop sig, så det skulle vara kul att se kartan."

Dra ihop sig? Det är ju en hel vecka och några dagar till kvar. :gremlaugh:
Om du verkligen måste se kartan nu så kan du ju kolla på eniro, hur många Algstrand kan det finnas i Stockholm?

Storuggla, behöver ej kartan

Hellzon

Långsamma Vargen
Eniro...

Bra tänkt min gode (med sås) herr Uggla. Framförallt bra att veta att Örby tydligen är en stadsdel och inte en förstad. :gremblush: Då ska man väl kunna boka en buss (köpa en blir för dyrt).

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
DanCon IV är fullt! …

Japp, ni läste rätt. DanCon IV kommer att – om alla som sagt att de ska dyka upp dyker upp – slå alla tänkbara besöksrekord.

De som anmält sig är: Anders Åstrand, Arvidos, Bearnie, Chrull, Dante, Dimfrost, Dnalor, Dr_Graevling, Feliath, Fia-lia, Gardener, Han, Hellzon, Herr Nils, Insignia, Kalcidis, Korpen, Lambi, Magnus Seter, Muggas, Nightowl (+ sambo), Organ (+ fru), Rising, Snigel, Storuggla, Walium, Vitulv samt Yassilus.

Jag sitter nu och filar på info-utskicket som kommer att gå iväg innan veckan är slut.

Välkomna!

Dante

Staff member
Re: 30 pers! [ANT]

Deporterar är just vad jag gör!

Familjen sportlovar sig i natursköna Jämtland. Min fru kommer troligtvis hem sent på lördagkvällen, men barna blir kvar en vecka till.

Magnum_UBBT

Warrior
Re: 30 pers! [ANT]

Attans vilken dålig tajming, ni har ju valt helt fel datum. 30 pers, det låter skitkul!. Hade ytterst mer än verkligen jättegärna hakat på till Dancon.. men... även här är det Jämtland som lockar denna helg, om än min anledning är att gå på bröllop.

/Magnum
*Jämte by heart, nu bosatt 70 mil söderut*

Dante

Staff member
Happenstance or dibolic plan? …

»[…] även här är det Jämtland som lockar denna helg, om än min anledning är att gå på bröllop.«

Gasp!

Min avatarbild föreställer mig … som gifter sig … i JÄMTLAND! :gremshocked:

*Insert Twilight Zone-musik*

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Happenstance or dibolic plan? …

Hahaha! Det är Svenska Socutförbundets hemska plan för att äntligen få in er rollspelare i vår komplott mot Sverige. Vi ska få alla rollspelare att gå å bröllop i Jämtland och sen... och sen.... ja sen vet vi inte, men nåt hittar vi på. Hahahahaha!!!!

Rising

Vila i frid
Sent återbud...

Pga problem med jobbet så kan jag tyvärr inte komma på DanCon... Jag ber förstås jättemycket om ursäkt för den sena... öh, det sena... Jag vet inte ens vad det heter, men om ursäkt ber jag i vilket fall som helst.

Inte minst till de personer som jag så innerligt sett fram emot att träffa. Det får bli en annan gång.

/Rising
som hade velat vara med i dogmat också... Det är som om katastrofgudarna kunde känna på sig när jag skulle vilja ha roligt och medvetet satte en massa käppar i hjulet för mig bara för att djävlas. Nästa gång jag träffar en cleric skall jag komma ihåg att spöa honom hårt.