Tack för en jättetrevlig pubkväll igår! Jag var fruktat utmattad och gick hem tidigt, men allt var rätt så fantastiskt fram till dess.
Kvällen inleddes med ett nästan magiskt uppdykande av Henry Kissingers memoarer som nästan slet sig själv ur bokhyllan.
Snart nog dök Stövelkatten upp med Wilderness Alphabet, Vornheim, Lamentations-regelboken och lite tärningar och anteckningsmaterial och någon typ av rollspelssession drog igång efter att jag fick slå ett skräckslag. Vi färdades mellan lite olika dimensioner, Spider Jerusalems rollfigur avled kvickt efter att ha blivit dömd att äta sin kroppsvikt i guld dagligen. Några av oss strök med i en evig orgie och de härdade dvärgarna överlevde fram till någon sorts levande kyrkfönster som förintade oss.
Det tidigare nämnda skräckslaget kom sig för övrigt av att gizmo tog med sig en kaka från bortom tid och rum, för att trösta en stackars överarbetad Eksem:
Alla runt bordet åt av den, och jag räknar med att spawns of shug-niggurath kommer att hämta oss alla och föra oss till den eviga sömnen någon gång under kommande vecka.