Om spelandet på DanCon VII
Vis av erfarenhet från sex tidigare DanCon vill jag påpeka en sak: <div>
</div> <div>Det är dåligt med för många rollspelsarrangemang. </div> <div>
</div> <div>Jag inser att jag just svor i kyrkan, men så är det dessvärre. Konventslokalerna (dvs. mitt hus) är så beskaffade att rollspelsgrupper om fem–sex personer inte kan tillåtas ockupera ett och samma utrymme under de fyra–fem timmar som ett traditionellt konventsscenario kräver. Tyvärr. </div> <div>
</div> <div>Trakorien-rollspelet har naturligvis förtur, och får ta den tid det tar. Men det skulle uppskattas om övriga spelledare kan tänka sig att hålla sina sessioner förhållandevis korta, så att så många som möjligt hinner spela så mycket som möjligt under den enda dag som DanCon VII pågår. </div> <div>
</div> <div>Andra spel, som brädspel(jag snackar förståsinteom Descent nu)och kortspel brukar gå fortare att spela eller kunna sysselsätta fler deltagare samtidigt. Dungeon of Doom-liknande rollspelsarr funkar också, då det brukar vara stor rotation på spelarna. </div> <div>
</div> <div>Sammanfattningsvis: Alla får visa varandra hänsyn så att inte samma personer lägger beslag på ett utrymme under hela konventet. </div>