Re: Dags att klara upp ett par sakfel...
"Det är väldigt få saker som skiljer sig från Revised rent regel mässigt [...]"
DA:V avviker inte så jättemycket från Revised rent regelmässigt, nej; det gör inte V
A heller. Det är inte riktigt samma system i något av fallen, så vi behöver överhuvudtaget inte prata om Masquerade, varken 2nd Ed eller Revised; varken V
A eller DA:V är direkt kopplat till något av dem (sanning med modifikation; faktum är att en av de uttalade grejerna med DA:V var att det skulle vara en egen linje och inte enbart en prequel till Masquerade). De största skillnaderna återfinns i stridssystemet, vilket egentligen säger en hel del. Ja, och så det där med Roads då'rå.
Moduler orkar jag inte ens gå in på. Jag föredrar väl de gamla, men man klarar sig rätt bra med grundboken i endera fall. Har man Masquerade-böcker är behovet av moduler ännu mindre, för det är basically same shit. Det som fattas är historisk info som man med lätthet kan leta upp i en historiebok (eller på internet, för all del).
Slutsatsen blir i vilket fall att det är meningslöst att slösa pengar på DA:V om man redan äger V
A. Ägde jag den ena (endera) så skulle jag inte köpa den andra. Nu äger jag dock båda, och vore jag tvungen att slänga en av dem så skulle jag väl behålla V
A, för att den luktar godare och väger mindre. <font size="1">(Ja, och så suger det med Path-indelade Disciplines)</font size>