Japp, det området har jag hittat. Gillade Rayfrogsen rejält. Wolf Ring jag hittade där hade jag ingen större användning för dock. Havel's Ring är ju kung om man rä spellcaster, och nu köpte jag precis Bellowing Dragoncrest-ringen för whopping 20k souls, så nu jävlar ska jag kunna oneshotta de flesta hollows med en enda soularrow.Olav said:Du bara öser igenom spelet!
Du ska lätt gå genom dörren. Det är det absolut bästa stället (som jag stött på hittills) för att levla. Både om man vill fuska och om man vill spela ärligt.
Förresten, har du/ni hittat den hemliga vägen i Darkroot Garden? Från elden, nedför slänten, förbi de tre enterna och ut i gläntan där stenkolossen sover rakt fram. Följ klippväggen åt höger några steg till ett träd som växer i bergväggen. Hugg ned det och fightas mot röda lövformade ödlor...
Jag gav mig ner till Darkroot Garden och farmade lite mossa. Passade på att slå ihjäl de stora Iron Knights också, och snart hade jag de 20k souls jag behövde. Sen öppnade jag dörren och fick spö, sen lite mer spö, sen lossnade det och jag lyckades ha ihjäl några av spökena där. Tröttnade lite på det, stack till Darkroot Basin och prövade Hydran... Mina spells når inte fram om jag inte står i vattnet, och dess vattenattack gjorde alldeles för ont. Måste nog antingen skaffa bättre rustning mot magi eller förlänga min spell range. Eller en båge.Olav said:Det förstås. Själv kör jag mer närstrid, och då är Wolf's Ring det bästa som hänt mig.
...eller så slår du ihjäl Stray Demon i Asylum revisited, och får tillräckligt med själar för att öppna dörren i Darkroot Garden. Jag tror att du har en chans som caster. Närstrid var hopplöst för mig när jag försökte.
Hittade ringen, blev ninjabackstabbad av en black knight... jag skrek fan till när han attackerade mig från en liten alkov bakom mig, hittade en docka, råkade ramla ner på bossen. Jag har bara hunnit försöka två gånger, men än så länge har jag lärt mig att jag behöver ha lite mer magic defense och att han slår jävligt hårt. Slow Fall hade varit bra att ha i början också.Olav said:Det är nog en smart ordning, för du hittar en ring som gör att du går snabbare i vattnet där. Om du slår ihjäl Stray Demon får du gärna säga hur du gjorde.
Lycka till!
En så vacker historiaOlav said:Har suttit fast hela dagen i en målning. Banan var skitkul men det fanns ett stort problem: det går inte att komma tillbaka därifrån förrän man klarat banan. Så jag glider runt där och levlar lite och utforskar... och det är då det händer. Mitt blixtrande spjut, som jag kommit att älska trots den tråkiga animationen, går sönder och blir värdelöst. Så jag byter tillbaka till draksvärdet. Fem minuter senare går det också sönder. Så där står jag, fången i en värld som jag inte kan komma ur om jag inte besegrar en hoper fiender, och mina två bästa vapen gör plötsligt 20 eller mindre i skada.
Driven av panik kastar jag mig dödsföraktande genom en dimvägg och där, på någon sorts plattform, står en figur. Fuck! tänker jag. Min enda chans nu när vapnen inte gör ett smack i skada är att överrumpla henne...
Så mitt pekfinger reagerar instinktivt och samtidigt som jag börjar regna helvete över henne formas en tanke i huvudet: hon var inte aggressiv innan jag började slåss. Jag kunde ha pratat med henne och fått komma hem. Fått reparera mina vapen. Köpa ny gear.
Skit.
SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITchrull said:Nu har jag snokat reda på var nästa bonfire finns, så förhoppningsvis så ska jag klara mig till den ikväll.