Nekromanti Dark Souls

chrull

Stockholm Kartell
Meh. Jag gör uppenbarligen något fel, darkroot var ett rent helvete för mig.

chrull

Stockholm Kartell
Började om igår, med en sorcerer med en (nästan) ren INT-build. Efter 5 timmar har jag spöat Asylum Demon, Taurus Demon, Capra Demon, Moonlight Butterfly och Gaping Dragon. Plus de flesta av minibossarna och de stora riddarna som finns på vägen. Tillskillnad från senast då jag efter 10 timmar satt fast på Capra Demon och inte hade en suck mot de stora iron knights i Darkroot Garden...

Funderar på om jag ska ta ett återbesök i Asylum, testa Valley of Drakes eller Darkroot Basin innan Blighttown. Eller bara testa den där dörren i Darkroot Garden...

Också ska jag lista ut hur vapenuppgraderingen funkar och vad som är bäst för mig att använda...

Ögat

Hero
Du bara öser igenom spelet!

Du ska lätt gå genom dörren. Det är det absolut bästa stället (som jag stött på hittills) för att levla. Både om man vill fuska och om man vill spela ärligt.

Förresten, har du/ni hittat den hemliga vägen i Darkroot Garden? Från elden, nedför slänten, förbi de tre enterna och ut i gläntan där stenkolossen sover rakt fram. Följ klippväggen åt höger några steg till ett träd som växer i bergväggen. Hugg ned det och fightas mot röda lövformade ödlor...

chrull

Stockholm Kartell
Olav said:
Du bara öser igenom spelet!

Du ska lätt gå genom dörren. Det är det absolut bästa stället (som jag stött på hittills) för att levla. Både om man vill fuska och om man vill spela ärligt.

Förresten, har du/ni hittat den hemliga vägen i Darkroot Garden? Från elden, nedför slänten, förbi de tre enterna och ut i gläntan där stenkolossen sover rakt fram. Följ klippväggen åt höger några steg till ett träd som växer i bergväggen. Hugg ned det och fightas mot röda lövformade ödlor...
Japp, det området har jag hittat. Gillade Rayfrogsen rejält. Wolf Ring jag hittade där hade jag ingen större användning för dock. Havel's Ring är ju kung om man rä spellcaster, och nu köpte jag precis Bellowing Dragoncrest-ringen för whopping 20k souls, så nu jävlar ska jag kunna oneshotta de flesta hollows med en enda soularrow.

En röst för Darkroot Garden alltså, men då måste jag hitta 20k souls till... Kanske ska hitta dem i Basin så är jag ändå i närheten...

(skulle ju behöva farma lite purple moss också...)

Ögat

Hero
Det förstås. Själv kör jag mer närstrid, och då är Wolf's Ring det bästa som hänt mig.

...eller så slår du ihjäl Stray Demon i Asylum revisited, och får tillräckligt med själar för att öppna dörren i Darkroot Garden. Jag tror att du har en chans som caster. Närstrid var hopplöst för mig när jag försökte.

chrull

Stockholm Kartell
Olav said:
Det förstås. Själv kör jag mer närstrid, och då är Wolf's Ring det bästa som hänt mig.

...eller så slår du ihjäl Stray Demon i Asylum revisited, och får tillräckligt med själar för att öppna dörren i Darkroot Garden. Jag tror att du har en chans som caster. Närstrid var hopplöst för mig när jag försökte.
Jag gav mig ner till Darkroot Garden och farmade lite mossa. Passade på att slå ihjäl de stora Iron Knights också, och snart hade jag de 20k souls jag behövde. Sen öppnade jag dörren och fick spö, sen lite mer spö, sen lossnade det och jag lyckades ha ihjäl några av spökena där. Tröttnade lite på det, stack till Darkroot Basin och prövade Hydran... Mina spells når inte fram om jag inte står i vattnet, och dess vattenattack gjorde alldeles för ont. Måste nog antingen skaffa bättre rustning mot magi eller förlänga min spell range. Eller en båge.

Så jag stack till Valley of Drakes istället. Drakarna som vaktar ingången om man kommer med hissen från Darkroot Basin var roliga. Men slog ihjäl mig på en och en halv attack, så efter att ha sumpat 10k själar där stängde jag av.

Nu ska jag försöka ta mig an Asylum. Om jag listar ut hur jag tar mig dit.

Ögat

Hero
Det är nog en smart ordning, för du hittar en ring som gör att du går snabbare i vattnet där. Om du slår ihjäl Stray Demon får du gärna säga hur du gjorde.

Lycka till!

chrull

Stockholm Kartell
Olav said:
Det är nog en smart ordning, för du hittar en ring som gör att du går snabbare i vattnet där. Om du slår ihjäl Stray Demon får du gärna säga hur du gjorde.

Lycka till!
Hittade ringen, blev ninjabackstabbad av en black knight... jag skrek fan till när han attackerade mig från en liten alkov bakom mig, hittade en docka, råkade ramla ner på bossen. Jag har bara hunnit försöka två gånger, men än så länge har jag lärt mig att jag behöver ha lite mer magic defense och att han slår jävligt hårt. Slow Fall hade varit bra att ha i början också.

Ögat

Hero
Ja jävlar! Jag slog ihjäl järnjätten och nu är jag i anor londo. Det tog nån timme men, ändå. Vilket ös!

chrull

Stockholm Kartell
Nice!

Jag gjorde några tafatta försök på Stray Demon igår men dog ofta innan jag han göra något alls. Bestämde mig för att strunta i det, bytte lite saker med Snuggly the Crow och ska nog nu försöka mig ner i Blighttown istället.

Ögat

Hero
Ja, gör't! Labyrint-delen är skitkul och du hittar en massa stuff som du ha nytta av sen. Och så är fienderna ganska roliga.

Det enda är att du behöver fem blooming purple moss (den som tar bort toxin) för det finns några jävlar med blåsrör som sprider död och förfall från avstånd.

chrull

Stockholm Kartell
Är det bara fem man behöver? Jag tror jag har femton...

Ögat

Hero
Har suttit fast hela dagen i en målning. Banan var skitkul men det fanns ett stort problem: det går inte att komma tillbaka därifrån förrän man klarat banan. Så jag glider runt där och levlar lite och utforskar... och det är då det händer. Mitt blixtrande spjut, som jag kommit att älska trots den tråkiga animationen, går sönder och blir värdelöst. Så jag byter tillbaka till draksvärdet. Fem minuter senare går det också sönder. Så där står jag, fången i en värld som jag inte kan komma ur om jag inte besegrar en hoper fiender, och mina två bästa vapen gör plötsligt 20 eller mindre i skada.

Driven av panik kastar jag mig dödsföraktande genom en dimvägg och där, på någon sorts plattform, står en figur. Fuck! tänker jag. Min enda chans nu när vapnen inte gör ett smack i skada är att överrumpla henne...

Så mitt pekfinger reagerar instinktivt och samtidigt som jag börjar regna helvete över henne formas en tanke i huvudet: hon var inte aggressiv innan jag började slåss. Jag kunde ha pratat med henne och fått komma hem. Fått reparera mina vapen. Köpa ny gear.

Skit.

chrull

Stockholm Kartell
Olav said:
Har suttit fast hela dagen i en målning. Banan var skitkul men det fanns ett stort problem: det går inte att komma tillbaka därifrån förrän man klarat banan. Så jag glider runt där och levlar lite och utforskar... och det är då det händer. Mitt blixtrande spjut, som jag kommit att älska trots den tråkiga animationen, går sönder och blir värdelöst. Så jag byter tillbaka till draksvärdet. Fem minuter senare går det också sönder. Så där står jag, fången i en värld som jag inte kan komma ur om jag inte besegrar en hoper fiender, och mina två bästa vapen gör plötsligt 20 eller mindre i skada.

Driven av panik kastar jag mig dödsföraktande genom en dimvägg och där, på någon sorts plattform, står en figur. Fuck! tänker jag. Min enda chans nu när vapnen inte gör ett smack i skada är att överrumpla henne...

Så mitt pekfinger reagerar instinktivt och samtidigt som jag börjar regna helvete över henne formas en tanke i huvudet: hon var inte aggressiv innan jag började slåss. Jag kunde ha pratat med henne och fått komma hem. Fått reparera mina vapen. Köpa ny gear.

Skit.
En så vacker historia :gremlaugh:

Själv har jag kämpat med Sen's fortress i helgen. Jävla helvetes skit vad jobbigt det är. Ödlorna vägrar sänka skölden, och mina spells gör 20% av vad de borde göra. Dessutom når de långt och lyckas alldeles för ofta knuffa ner mig från en kant eller lura mig i en fälla. Pinsamt.

Det snabba Lighting spear hjälper, men eftersom de har en orimlig poise så går det ju inte att avbryta deras attacker, fastnar jag i ett dubbelhugg så är jag död.

Nu har jag snokat reda på var nästa bonfire finns, så förhoppningsvis så ska jag klara mig till den ikväll.

chrull

Stockholm Kartell
chrull said:
Nu har jag snokat reda på var nästa bonfire finns, så förhoppningsvis så ska jag klara mig till den ikväll.
SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT

Jag ramlade ner och dog 5 gånger igår. Och warriorn i rummet efter första rullande stenarna hade ihjäl mig en gång. Och de två första hade ihjäl mig tre gånger. då ragequittade jag min xbox och såg på Skins istället.

Totalt tappade jag nog 40k själar igår. Vilket hade räckt till typ 3 levlar. Som jag hade behövt. ARGH.

Ögat

Hero
Coolt! Du är ju nästan ikapp mig, och ändå har du börjat om en gång. Jag får ta och lägga på ett kol; det är bara det att uppsatsjäveln tar för mycket av min värdefulla tid.

Om Sen's Fortress: De två första ormmännen är luriga, men om man triggar fällan när de kommer mot en, så de blir skjutna i ryggen, är den ena med lite tur död.

Jag har förstås kanske mer ett warrior build, men jag upplevde att med sköld, (plåt)rustning, wolf ring och lightning spear var ormfolket inte så svårt - med en hyfsad poise studsar deras attacker på min sköld, och med spjutet kan jag hålla skölden uppe även när jag anfaller. Titandemonerna i källaren, däremot, kändes hopplösa utan magi...