Nekromanti Dark Souls

chrull

Stockholm Kartell
Lordvessel GET!

2 försök på Ornstein & Smough räckte. Men jag hade hjälp av Soltaire och en spelare andra gången. Blev avbryten två gånger av invaders, men jag slog ihjäl den ena och höll på att slå ihjäl den andra... sen trillade han av bron och dog. No Humanity for me :gremfrown:

Nu är jag grymt sugen på PVP jag med. Behöver bara uppgradera mina spells lite. Men först Sif.

Skaffade egghead igår också. Insåg att det var ett krav för att få tag på Toxic Mist vilket jag har förstått ska vara bra för farming av större grupper.

chrull

Stockholm Kartell
Sif död. Four Kings döda.

Mål just nu: Seath the Scaleless svans. Jävlar i helvete vad svårt det är.

Ögat

Hero
Ja. Seth var den första av slutbossarna som jag kom fram till, men den näst sista jag klarade. Det är så jävla mycket som händer på samma gång, och alla strategiguider verkar vara från tiden innan patchen då han tydligen rörde sig mycket långsammare för det här med att hålla sig bakom honom har en tendens att fungera skitdåligt...

chrull

Stockholm Kartell
Fast döda honom tror jag inte är något problem. Fick ensam ner honom till 50% utan att bli skadad, utan att kasta en enda spell... Sen insåg jag att jag högg honom i fel svans....
Nej, mitt problem är just svansen.

chrull

Stockholm Kartell
Dark Souls - PC version ute nu!

Nu har PC-versionen av DS släppts. Finns på steam etc.

Jag har tagit mig ner till Blighttown och hatar det redan efter 5 minuter! funderar starkt på att ta bakvägen in, via Valley of Drakes istället.

Någon annan som spelar det?

Per Folmer

Swordsman
Re: Dark Souls - PC version ute nu!

Funderar på att köpa Dark Souls via Steam till min PC.
Har hört att portningen suger men det finns fix. Hur funkar det för dig?

/Per

chrull

Stockholm Kartell

Jag kör på en gammal Macbook Pro, så något problem med att det inte går att ställa upp upplösningen har inte jag... min dator pallar inte särskilt mycket högre ändå.
Men det finns det ett (har jag hört) lätt fix för.

Kontrollerna däremot verkar mest förvirrande om man kör mus+tangentbord. Menyn finns på END-tangenten tex, en tangent jag inte har. Vilket jag upptäckte efter jag startat spelet i fullscreen... Med en trådad xbox-kontroll så löste det sig snart. Nu är jag nöjd :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell

Ja just det, det har kraschat några gånger, men det är mest vid uppstart.

Och den där gången jag upptäckte att spelet kräver mer ström än min laddare kan trycka ut till datorn... Alltså får jag batteritorsk efter (många) timmars spelande även med kabel i.

Recca

Femme Fatale

Jag har spelat dark souls litegrann på pc. Men jag har ingen xboxkontroll så det är svårt... Om ni vet vad mouse acceleration är så kan jag informera om att darksouls pc-port har mouse deceleration. Ju snabbare man rör musen ju saktare går det och ju saktare man rör musen, ju snabbare går det. Ovanpå det så triggar man "lock on new target" genom att nudda musen, vilket gör att en del strider slutar med att man snurrar runt runt runt och missar alla sina fiender.

Fast när man vant sig vid allt det så börjar det fungera någorlunda bra. Tyvärr så har jag extremt dålig frames per second också (trots att grafiken är sådär). Lyckligtvis damp det in en aktiveringskod till Guild Wars 2 precis så jag har möjlighet att vänta in fler moddar till Dark souls. :gremwink:

Per Folmer

Swordsman

Recca said:
Jag har spelat dark souls litegrann på pc. Men jag har ingen xboxkontroll så det är svårt... Om ni vet vad mouse acceleration är så kan jag informera om att darksouls pc-port har mouse deceleration. Ju snabbare man rör musen ju saktare går det och ju saktare man rör musen, ju snabbare går det. Ovanpå det så triggar man "lock on new target" genom att nudda musen, vilket gör att en del strider slutar med att man snurrar runt runt runt och missar alla sina fiender.

Fast när man vant sig vid allt det så börjar det fungera någorlunda bra. Tyvärr så har jag extremt dålig frames per second också (trots att grafiken är sådär). Lyckligtvis damp det in en aktiveringskod till Guild Wars 2 precis så jag har möjlighet att vänta in fler moddar till Dark souls. :gremwink:
Tack för inlägget Recca,
jag håller nog ögonen öppna efter en patch av något slag innan jag köper det.