Re: Gnällpelle
Om du ens hittar tio dweebar som regelbundet spelar minis på det här forumet
Ptroo! På det
här forumet? Jag pratar ju om Wizards
egna minisforum. Det var där jag såg en kille skriva ett förslag på ett roligt unglued-set i en tråd. Tråden var bara menad som en skojig tramstråd där forumiterna skulle komma med egna förslag på skojiga figgar - och så kom det en massa dweebar och kritiserade
hela tanken på en sådan expansion och hänvisade till just turneringsspelandet.
Alltså, hade det varit en
officiell tråd (från Guy, till exempel) i stil med "vill ni se ett unglued-set?" så skall man förstås få säga nej om man nu inte vill det. Då är ju tråden på allvar.
Och om man tycker att idén är löjlig och om man därför låter bli att delta i tråden, då tycker jag även det är okej. Alla ska ju inte tvingas delta i tråden bara för sakens skull. (Jag skrev ju inget i den, texempel, mest för att jag saknar D&D-skillsen som krävs för de snygga metaskämten)
Men jag
har ett problem med de som går in i en sådan tråd och
mopsar. Det var bara en lekfull tråd på skoj, liksom. Är det så himla farligt att någon försöker ha lite kul? Om man inte gillar det så kan man väl skriva en egen tråd om hur man vill att spelhobbyns entusiaster bör bete sig och sedan låta bli att löka.
---
Jag gissar att du trodde jag talade om något helt annat sammanhang, så jag svarar inte på mer än så.