Re: Gnällpelle
Men vi svenskar har väl alltid varit lite mer lagom?
Det finns knäppa svenskar också, men vi
wrnu-forumiter är helt klart inga dumskallar enligt min åsikt. Jag har absolut inga invändningar mot de ministrådar som postats på det
här forumet (här har förresten andelen lekspelstilar och hobbypulinlägg varit rätt hög). Det enda inlägget som varit i närheten av dweebighet är nog när Dimfrost sade att Vitulv inte borde få spela med sina egna tiles på den första forumstävlingen, och det tycker jag att man kan klassa mer som ett utslag av
förnuft, eftersom det vore alldeles för lätt att powerspela med egengjorda tiles och eftersom det skulle paja lite av vitsen med en riktig
tävling.
Men alltså, det jag menar med dweebighet - det är om Vitulv skulle posta några av sina hemgjorda tiles i en tråd och om det då skulle komma någon och bara klaga på hela grejen med att göra egna tiles.
Det finns mopsare på andra sidan staketet också, förresten. Lek&flum-mopsare. På Hecatombs forum gjorde någon jeppe egna lekar innan spelet ens var ute och bad folk kommentera dem. Några kom in och skrev "dude, chilla... Spelet är inte ens ute" och "hey, det viktigaste är att man har kul" osv. Det är ju helt meningslösa inlägg. Låt han få prata taktiksnack om han nu vill det, och låt bli att spamma med en massa hippie-bogus om att "de som spelar med proxylekar inte vill ha kul eftersom spelglädjen delvis sitter i att få använda de riktiga korten" osv.
Jag gillar inte det här mopsiga, alltså. Vi har det inte här på
wrnu, men det finns en del av det i
minishobbyn.