Dimfrost
Special Circumstances
http://www.islandspirits.com/wardrums.pdf
Kommentarer kommer imorgon när jag orkat fundera lite.
/Dimfrost
Kommentarer kommer imorgon när jag orkat fundera lite.
/Dimfrost
Jo, det är nog så. Det finns ett par kartor som är bra för ranged dock så det finns hopp. Tomb of Queen Peregrine och Drow outpost är väl de bästa alternativen och LG är rätt bra på att vinna initiativ. Därtill är de två bästa commanders:arna i LG spellcasters (Couatl och Cleric of Dol-Arrah) samt att det räcker med Mialee för att köra Ballistan så det skall nog funka. Det som suger mest med Ballistan är enligt min ringa åsikt Slow ranged attack.Den verkar cool, men inte speciellt bra med tanke på att den är långsam och kräver en spellcaster för att funka. De nya planscherna har väl överhuvudtaget gjort avståndsfigurer ganska mycket sämre?
Ja, det tycker jag med. Han har också lite väl låg skade-output på första attacken så jag tror inte att han kommer att bli någon jätte-hit.Förvisso, jag gillar absolut den automatiska flankingen som han ger alla som han basar. Dock har han inte "Reach", vilket känns lite konstigt.
Du har missat Orc Wardrummer, som nog är bästa figuren i settet.Ok, så vad har jafg missat...?
Ja-a... Alltså, jag tycker den är riktigt bra, men den känns underlig för CE. Det är 19 poäng som inte slåss. Quad-band består oftast av Eye (44), Orch champ (39) x2, Raveger/Samurai/Champ (typ 40) plus Tiefling captain (21), dvs. kärnan ligger på minst 182 poäng. Alltså får little drummer boy inte plats om man inte offrar en stor kille eller Tieflingen. Man kan iofs spela bara Ravegers, men det blir många stora baser och ganska kass träffbild då.Du har missat Orc Wardrummer, som nog är bästa figuren i settet.
Tycker den är för dyr, men har troligen fel.Dragon Totem Hero
Bättre än Cursed spirit tycker jag inte den är. Bra mycket dyrare och utan Curse aura. Men den slår bra mycket hårdare och har bättre AC så den är helt klart spelbar.Sacred Watcher (bättre cursed spirit i LG),
Jag skulle vara eld och lågor över den om inte Duergar champion fanns. Klart bra gubbe.Zakya Rakshasa (otroligt bra, lätt bästa LE-figuren i settet tror jag
Ja, i en standard quad får den inte riktigt plats, men däremot i en Ryldfecta (fånigaste namnet?), även om man bara kör samuraier. Ryld, 3 Red Sam är 175, så man får plats med en wardrummer och 2 orc warriors för totalt 7 aktiveringar. Om man byter ut två samuraier mot en champ och en ravager kan man gå upp till 8 aktiveringar också, fast att ha tre koner som får i praktiken DC 18 är frestande. Sedan finns det naturligtvis möjligheter för andra band också. Death Slaad är frestande, till exempel, liksom Lich Necromancer och LRD. Nitton poäng bör gå att trycka in både här och där.Alltså, jag tycker den är riktigt bra, men den känns underlig för CE. Det är 19 poäng som inte slåss. Quad-band består oftast av Eye (44), Orch champ (39) x2, Raveger/Samurai/Champ (typ 40) plus Tiefling captain (21), dvs. kärnan ligger på minst 182 poäng. Alltså får little drummer boy inte plats om man inte offrar en stor kille eller Tieflingen. Man kan iofs spela bara Ravegers, men det blir många stora baser och ganska kass träffbild då.