Delicious in Dungeon

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jeeeezus! Avsnitt 17 var ju episkt och blodigt och tragiskt och hemskt.

Och vilket läskigt nytt monster! Det är intressant att se hur det hela utvecklas från en ganska tramsig story till den mörkare tragik som den är nu.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
För att bryta mot mina patenterade glädje över det mesta tycker jag att det senaste avsnittet var lite sådär faktiskt. Det mjölkade en idé för länge, och det blev liksom aldrig riktigt intressant.

Småmysigt, fördjupade karaktärerna kanske, men på det hela taget en "paus" från tidigare intensiva avsnitt.

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
För att bryta mot mina patenterade glädje över det mesta tycker jag att det senaste avsnittet var lite sådär faktiskt. Det mjölkade en idé för länge, och det blev liksom aldrig riktigt intressant.

Småmysigt, fördjupade karaktärerna kanske, men på det hela taget en "paus" från tidigare intensiva avsnitt.
Håller nog med i och med att jag kände mig något distraherad/mindre engagerad under avsnittet. Men det har varit kul att tänka på efteråt. Jag började klura på någon liknande "fälla" till Delta Green (och förstås DCC).

Cybot

Mest spelbar
Jag har nu sett klart säsong 1 av Delicious in Dungeon. Ett utforskande som började med "Det här är den dummaste idén jag har hört på länge, men jag har lite dö-tid och jag brukade uppskatta skräp" och slutade med en nyfunnen uppskattning för en serie som är så mycket djupare och charmigare än sin premiss.

Det är väldigt intressant hur äventyrargruppen (Laios, Senshi, Marcielle och Chilchuck) är ett mikrokosmos av serien i sig, till den graden att åtminstone Laios måste i hög grad vara någon form av Author insert. Laios egenskaper (gillar matlagning, detaljorienterad, ganska weird osv) återspeglar hur serien i sig är uppbyggd. De övriga karaktärerna är lite sidoaspekter, där Senshi ofta är gruppens Inre Barn (en positiv kraft och enabler med vissa starka fobier), Chilchuck är den rationella kritikern (och Senshis motsats) medans Marcielle är akademikern och neurotikern, den som ofta bryr sig om andras åsikter och som ofta skäms för det gruppen gör.

Gutte

Warrior
Jag behövde något att titta på på som var korta avsnitt och kom ihåg den här tråden. Gick ifrån att vara fascinerad till att vara fast. Började titta med min 10 åring men insåg snabbt att det här inte var något för henne.

Cybot

Mest spelbar
Jag behövde något att titta på på som var korta avsnitt och kom ihåg den här tråden. Gick ifrån att vara fascinerad till att vara fast. Började titta med min 10 åring men insåg snabbt att det här inte var något för henne.
Definitivt inte en serie för 10-åringar. Det är så många teman och saker i serien som man mest uppskattar om man är vuxen, introvert och har socialt tveksamma specialintressen.

Gutte

Warrior
Verkligen, nu såg hon första avsnittet men jag såg att hon började scrolla mobil efter 10 minuter. Jag fortsatte kolla när hon inte var med. Föreslog She-Ra istället om som hon gick igång på efter ett par avsnitt.